By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Reading: ΙΕΛΚΑ: Η Διπλή Αλήθεια των Ελλήνων Καταναλωτών για το Περιβάλλον και την Αγροτική Αγορά
Share
Notification Show More
Latest News
B90e26631a14fec1eb15404b78667d96
Καλοκαίρι στο Αιγαίο: Βοριάδες και Τοπικές Καταιγίδες στα Ορεινά – Πρόγνωση από τον Παναγιώτη Γιαννόπουλο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙΡΟΣ
6b944c4a5c35c4b7f5b4ee5d0c9353e9
Πτώση 26,5% στον αριθμό των κενών θέσεων εργασίας σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ για το α’ τρίμηνο του 2025
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
6f47706f86ac3a1af4e4ffadef02020b
Ανοιχτές Αιτήσεις για τη Φιλοξενία Βρεφών-Νηπίων στους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ έως 19 Ιουνίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
9b1c3f3c05d967f4893d82951c277028
Εθνική Στρατηγική για τη Διαχείριση Υδάτων: Τρία Στάδια για την Αντιμετώπιση της Λειψυδρίας στον Πρωτογενή Τομέα
ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
C8911de51bb040738c0723c868765fb7
Μέση Ανατολή σε κρίση: Αντίκτυποι και ανησυχίες από την ισραηλινή κατοίκου στο ΕΡΤNews
ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ > ΔΙΑΤΡΟΦΗ > ΙΕΛΚΑ: Η Διπλή Αλήθεια των Ελλήνων Καταναλωτών για το Περιβάλλον και την Αγροτική Αγορά
ΑΓΡΟΤΙΚΑΔΙΑΤΡΟΦΗΕΙΔΗΣΕΙΣΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΙΕΛΚΑ: Η Διπλή Αλήθεια των Ελλήνων Καταναλωτών για το Περιβάλλον και την Αγροτική Αγορά

Oμάδα Σύνταξης Κ
Last updated: 2025/05/28 at 11:39 ΠΜ
Oμάδα Σύνταξης Κ 3 εβδομάδες ago
Share
A31c8477e5fdd2c8fac13b409ef92381
SHARE
Κοινοποίηση

Η Σημασία της Περιβαλλοντικής Συνείδησης στους Έλληνες Καταναλωτές

Δύο στους τρεις καταναλωτές θεωρούν σημαντική την προστασία του περιβάλλοντος στην αγορά τροφίμων, αλλά μόνο ένας στους επτά είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα χρήματα για αυτή. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα που δημοσίευσε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η οποία πραγματοποιήθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2025 με δείγμα 1.500 καταναλωτές από ολόκληρη την Ελλάδα.

Contents
Η Σημασία της Περιβαλλοντικής Συνείδησης στους Έλληνες ΚαταναλωτέςΣτάσεις και Αγοραστικές ΠροτιμήσειςΣπατάλη Τροφίμων και Περιβαλλοντική ΣυνείδησηΟικονομικά Κριτήρια και Περιβαλλοντική Συνείδηση

Στάσεις και Αγοραστικές Προτιμήσεις

Σύμφωνα με την έρευνα, αποτυπώνονται οι στάσεις των καταναλωτών σχετικά με την περιβαλλοντική τους συνείδηση και τις καταναλωτικές τους επιλογές. Περίπου το 66% των καταναλωτών θεωρούν τα περιβαλλοντικά ζητήματα ως σημαντικά. Διαπιστώνεται ότι υπάρχει προτίμηση σε πρακτικές με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όπως η επιθυμία για λιγότερες πλαστικές συσκευασίες (57%), η επιθυμία για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των προϊόντων (63%) και η απαίτηση τα προϊόντα να παράγονται με φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές (65%).

Ωστόσο, η θετική στάση των καταναλωτών δεν φαίνεται να μεταφράζεται σε αντίστοιχη αγοραστική συμπεριφορά. Μάλιστα, μόλις το 17% δηλώνει ότι είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ το ίδιο ποσοστό ισχύει για αγορές από καταστήματα που σέβονται το περιβάλλον. Ενδεικτικό είναι ότι το 37% των καταναλωτών δηλώνει ότι ανάμεσα σε δύο ίδια προϊόντα θα επιλέξουν πάντα το φθηνότερο, ανεξαρτήτως του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Σημαντικά υψηλότερα είναι τα ποσοστά όσον αφορά την προστασία των ζώων, με το 39% να δηλώνει ότι θα πλήρωνε περισσότερα για προϊόντα που εξασφαλίζουν την ευημερία των ζώων.

Σπατάλη Τροφίμων και Περιβαλλοντική Συνείδηση

Μαζί με την περιβαλλοντική στάση του κοινού, αναδεικνύεται και η τάση για μείωση της σπατάλης τροφίμων. Αυτό δείχνει την ευαισθησία του κοινού σε οικονομικά θέματα, που συνεισφέρει έμμεσα στην προστασία του περιβάλλοντος. Η αποφυγή της σπατάλης μειώνει την ανάγκη για υπερπαραγωγή, περιορίζει την κατανάλωση φυσικών πόρων (όπως το νερό και η ενέργεια) και μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που συνδέονται με την παραγωγή και τη διάθεση τροφίμων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν το 59% των νοικοκυριών δηλώνει ότι πετούν ένα ποσοστό των τροφίμων που αγοράζουν, ενώ το 41% ισχυρίζεται ότι δεν πετά καθόλου τρόφιμα. Παρόλο που τα ποσοστά σπατάλης είναι συγκρατημένα, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι παραδοσιακά οι καταναλωτές τείνουν να υποεκτιμούν τη σπατάλη τους, προσφέροντας κοινωνικά επιθυμητές απαντήσεις. Ακόμη και αυτά τα χαμηλά ποσοστά μεταφράζονται σε 40 κιλά περίπου σπατάλης τροφίμων ετησίως, αντιστοιχώντας σε πάνω από 150 ευρώ ανά νοικοκυριό, ένα ποσό που ανέρχεται στο 3,3% της συνολικής κατανάλωσης τροφίμων.

Οικονομικά Κριτήρια και Περιβαλλοντική Συνείδηση

Αξιοσημείωτο είναι ότι μόλις το 11% των καταναλωτών πιστεύει ότι το νοικοκυριό του σπαταλά μεγάλη ποσότητα τροφίμων, ενώ η απόρριψη τροφίμων προκαλεί σχεδόν ενοχή στο 94% του κοινού. Για τα αίτια της σπατάλης, σημαντικό ποσοστό, 51%, αποδίδει τη σπατάλη στην κακή διαχείριση υπολειμμάτων φαγητού, ενώ το 33% δηλώνει ότι αγοράζει περισσότερα απ’ όσα χρειάζεται.

Γενικά, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών είναι κυρίως επηρεασμένη από οικονομικά κριτήρια. Αυτό αποκαλύπτει την πίεση του καταναλωτικού κοινού και αναδεικνύει ένα έλλειμμα στην περιβαλλοντική συνείδηση σε μεγάλες ομάδες του πληθυσμού. Αυτή η κατάσταση ενδέχεται να επηρεάσει μελλοντικές στρατηγικές και πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος, όπως τονίζεται στην έρευνα.

Oμάδα Σύνταξης Κ 28/05/2025
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article 4b8dd57b8e7d7c1d58c9e507c086f7b2 Αύξηση της Μέσης Παγκόσμιας Θερμοκρασίας: 70% Πιθανότητες Υπέρβασης 1,5° Κελσίου την Περίοδο 2025-2029
Next Article 10a4d40c37a1104162f683705de0f16c Νησιά της Αττικής: Η Δύναμη της Βιωσιμότητας και της Τουριστικής Ανάπτυξης
Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?