Διαγωνισμός Ζωγραφικής: Μαθητές Εμπνέονται και Δημιουργούν
Ο Δήμος Αθηναίων διοργάνωσε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό ζωγραφικής, προσκαλώντας τους μαθητές να εκφράσουν τη φαντασία και τα όνειρά τους μέσα από τις ζωγραφιές τους στους τοίχους των σχολείων τους. Τα γυμνάσια της Αθήνας μετέτρεψαν τους τοίχους τους σε ανοιχτούς καμβάδες, με τις συμμετοχές να εστιάζουν σε τρεις θεματικές ενότητες: Ιστορία, Τεχνολογία και Ολυμπιακά Ιδεώδη-Αθλητισμός.
Οι Καλύτερες Δημιουργίες και Διακρίσεις
Στον μαθητικό διαγωνισμό ζωγραφικής «Οι τοίχοι έχουν τη δική τους ιστορία», συμμετείχαν 86 έργα από 17 σχολεία της Αθήνας. Ανάμεσα σε αυτές τις συμμετοχές, τρία έργα εξελέγησαν ως τα καλύτερα και αποτυπώθηκαν σε μεγάλες ψηφιακές τοιχογραφίες στους τοίχους τριών γυμνασίων: του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Αθηνών στην Πλάκα, του 6ου Γυμνασίου στον Νέο Κόσμο και του 66ου Γυμνασίου στην Ακαδημία Πλάτωνος. Η τελική επιλογή πραγματοποιήθηκε από μια επιτροπή εικαστικών, που αποτελείτο από τους Σπύρο Μαντζαβίνο, Γιώργο Μυλωνά και τον εκπρόσωπο του Δήμου Αθηναίων, Φίλιππο Φιλόγλου.
Αναγνώριση της Δημιουργικότητας
Κατά τη διάρκεια των αποκαλυπτηρίων του έργου στο 66ο Γυμνάσιο, ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, εξέφρασε τον θαυμασμός του, δηλώνοντας: «Οι τοίχοι έχουν τη δική τους ιστορία και πλέον την αφηγούνται οι ίδιοι οι μαθητές μας. Με 86 έργα να συμμετέχουν, αποδεικνύεται η δύναμη της τέχνης να ενώνει την εκπαιδευτική κοινότητα της Αθήνας. Η γνώση δεν ανθίζει μόνο μέσα στις αίθουσες, χρειάζεται χώρο, ελευθερία και φαντασία. Θέλουμε τα σχολεία μας να είναι χώροι καλλιτεχνικής έκφρασης, δημιουργίας και συμμετοχής. Η φωνή των νέων έχει θέση και εικόνα στον δημόσιο χώρο. Μπράβο σε όλες και όλους».
Ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Περιουσίας και Δόμησης, Πάρης Χαρλαύτης, πρόσθεσε ότι «φροντίσαμε το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα να συνοδεύεται από καινοτόμο οικολογική τεχνολογία. Οι τοιχογραφίες τυπώθηκαν με ψηφιακά, άοσμα, vegan μελάνια, που στεγνώνουν άμεσα μέσω UV φωτισμού, χωρίς χημικά κατάλοιπα ή δυσάρεστες οσμές. Αυτό συνεισφέρει στην μακροχρόνια αντοχή των έργων και στον σεβασμό προς το περιβάλλον. Επιπλέον, κάθε σχολείο παρέλαβε εκπαιδευτικό υλικό, ώστε αυτή η διαδικασία να συνεχιστεί ως project μέσα στην τάξη, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν».