By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
      • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
Reading: Παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές στις επενδύσεις
Share
Notification Show More
Latest News
[360907] ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗ ΘΕΡΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ)
Υποψήφιος στο Ρέθυμνο ο Αλέξης Τσίπρας
ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
watermarked-351624642_155258690869389_3062590501010312817_n-768x576
Σέρρες: Καταστροφές από το χαλάζι σε καλλιέργειες στο Δήμο Βισαλτίας
ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙΡΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
evros
Σε επιφυλακη οι αρχές μετά την αύξηση των μεταναστευτικών ροών στον Έβρο
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
fotia-maniatika
Πειραιάς: Φωτιά σε διαμέρισμα στα Μανιάτικα
ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
ap22055683591265
Τίποτα δεν μπορεί να μας σώσει από τα πλαστικά. Ούτε καν η ανακύκλωση
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΕΛΛΑΔΑ > Παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές στις επενδύσεις
ΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές στις επενδύσεις

Δίκτυο Ενημέρωσης
Last updated: 2023/01/27 at 10:52 ΠΜ
Δίκτυο Ενημέρωσης 4 μήνες ago
Share
bulk-1
SHARE

Συνολικές επενδύσεις 13,5 δισ. δολάρια σε αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων πραγματοποίησαν οι Έλληνες εφοπλιστές το 2022, κρατώντας την πρώτη θέση παγκοσμίως στις συναλλαγές αυτές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν παραγγελίες συνολικής αξίας 7,9 δισ. δολαρίων, που αντιστοιχούν σε 100 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 6,7 εκατ. dwt.

Σε αριθμό πλοίων οι περισσότερες παραγγελίες τοποθετήθηκαν σε containerships (38 πλοία) και ακολουθούν τα bulkers (22 πλοία), τα δεξαμενόπλοια (18 πλοία) και τα LNG Carriers (14 πλοία).

Το σύνολο των υπό ναυπήγηση ελληνόκτητων πλοίων είναι 230, μεταφορικής ικανότητας 18,4 εκατ. dwt και αξίας 20 δισ. δολαρίων. Αποτελούν με όρους dwt το 8% του συνόλου των παγκόσμιων παραγγελιών. Εξ αυτών τα 45 είναι bulkers, τα 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships), τα 56 δεξαμενόπλοια, τα 36 LNG Carriers, τα 21 πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) και τέσσερα διαφόρων άλλων τύπων.

Όσον αφορά στις αγοροπωλησίες πλοίων, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking, το 2022 οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 5,6 δισ. δολαρίων για αγορές 254 πλοίων από «δεύτερο χέρι». Σημειώνεται ότι το 2021 είχαν αγοράσει 375 πλοία επενδύοντας 7,5 δισ. δολάρια.

Η σύγκριση των στοιχείων του 2021 και του 2022 αποτυπώνει μία μείωση της δραστηριότητας των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στις αγορές πλοίων, ενώ παρέμειναν το ίδιο δραστήριοι στις πωλήσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες αξιοποίησαν με τον καλύτερο τρόπο την άνοδο των αξιών των πλοίων κυρίως στα δεξαμενόπλοια και βγαίνοντας ως πωλητές και εξασφάλισαν υψηλά κέρδη.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες το 2022, στις αγορές, εστίασαν περισσότερο στα δεξαμενόπλοια αποκτώντας115 έναντι 2,7 δισ. δολ. σε αντίθεση με το 2021 που εστίασαν στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου επενδύοντας 4,1 δισ. δολάρια για αγορά 230 bulkers.

Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αναμένεται να συρρικνωθεί τα επόμενα χρόνια, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι το βιβλίο παραγγελιών αγγίζει τα χαμηλότερα επίπεδα από το 1996, αλλά και επειδή τα γηραιότερα πλοία αποτελούν μεγάλο μέρος του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων. Συνεπώς σε μία έστω και περιορισμένη άνοδο της ζήτησης πετρελαίου, αναμένεται μία πολύ δυνατή αγορά ναύλων στα δεξαμενόπλοια δεδομένης της μείωσης του ενεργού στόλου.

Το 2022 τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν σε σημαντικές επενδύσεις σε πλοία από δεύτερο χέρι (second hand) τόσο στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια, με έμφαση στα μεσαία μεγέθη κυρίως στα πλοία μεταφοράς αργού και προϊόντων πετρελαίου.

Ο λόγος είναι απλός. Ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και η επιμονή του Covid-19 στην Κίνα έχουν δημιουργήσει σημαντικές αβεβαιότητες όσον αφορά την πορεία των οικονομιών, αβεβαιότητες που επηρεάζουν σημαντικά το εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου. Παράλληλα το εμπάργκο της Δύσης στα ρωσικά ενεργειακά προϊόντα δημιουργεί νέα δεδομένα για το θαλάσσιο εμπόριο καθώς οι χώρες – μέλη της ΕΕ απευθύνονται σε νέες πηγές για την προμήθεια πετρελαίου και φυσικού αερίου.

ΠΗΓΗ: newsbomb.gr

Δίκτυο Ενημέρωσης 27/01/2023
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article APTOPIX Israel Palestinians Μεσανατολικό: Ισραηλινά αεροπορικά πλήγματα στη Λωρίδα της Γάζας
Next Article Flyover-Νέα-Ανατολική-Περιφερειακή-Οδός-Θεσσαλονίκης_Photo-Credit_ΥΜΕ Ο Όμιλος ΑΒΑΞ αλλάζει τον χάρτη σε υποδομές, μετακινήσεις και ενέργεια
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

123456789
Ιούνιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
« Μάι    
AGROTISTV
2023.GR-NEO
200X100

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?