By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
      • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
Reading: Παραλογισμός με ευθύνη του κράτους
Share
Notification Show More
Latest News
328613617_904997543965833_7579178595591588322_n
Δημοπρατείται δημοτικό τουριστικό ακίνητο
ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
kotsovolos-1200x800
Κωτσόβολος: H Alpha Bank χρηματοδότησε με 12,2 εκατ. ευρώ το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού
ΕΛΛΑΔΑ
kabala
Θάσος: Με εγκαύματα σε χέρια, πρόσωπο και πλάτη 11χρονος από φωτιά σε οίκημα
ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑ
pill-1536x1063
Κορονοϊός: Το χάπι της Merck ενδέχεται να προκαλεί νέες μεταλλάξεις – Τι απαντά η εταιρεία
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑ
Αστυνομικοί της ΔΙΑΣ άνοιξαν τον δρόμο και οδήγησαν με ασφάλεια ετοιμόγεννη γυναίκα στο νοσοκομείο
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΕΛΛΑΔΑ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ > ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ > Παραλογισμός με ευθύνη του κράτους
ΕΛΛΑΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παραλογισμός με ευθύνη του κράτους

Δίκτυο Ενημέρωσης
Last updated: 2023/01/25 at 2:59 ΜΜ
Δίκτυο Ενημέρωσης 1 εβδομάδα ago
Share
13Ktimatologio-4-960x600
SHARE

Το πρόβλημα με τα ακίνητα του Δημοσίου που κατέχονται από ιδιώτες είναι γνωστό στην ελληνική πολιτεία για πολλά χρόνια, αλλά κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτό παρά μόνον όταν βγήκε στην επιφάνεια με την έναρξη των πρώτων πιλοτικών προγραμμάτων κτηματογράφησης στα αστικά κέντρα, μεταξύ των οποίων στις αστικές περιοχές όπως ήταν τα Βριλήσσια, η Καλαμαριά, οι Σέρρες κ.ά., αλλά και σε αγροτικές περιοχές. Τότε, κατά την περίοδο της συλλογής των πρώτων δηλώσεων ιδιοκτησίας 1999-2002 φάνηκαν τα πρώτα προβλήματα όταν το Δημόσιο άρχισε να δηλώνει μαζικά ως ιδιοκτησία του διάφορες εκτάσεις οι οποίες κατά τους ισχυρισμούς του ανήκαν σε ανταλλάξιμους μουσουλμάνους ή είχαν δοθεί σε ακτήμονες κατά τις διανομές του 1930-1938 χωρίς να έχουν εκδοθεί τίτλοι ιδιοκτησίας όπως π.χ. σε Συκιά Χαλκιδικής, Κορδελιό Θεσσαλονίκης κ.α.

Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάννης, τα ακίνητα αυτά περιήλθαν νόμιμα στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου ακόμη και αν δεν τα κατείχε ούτε ασκούσε οποιαδήποτε υλική πράξη νομής επ’ αυτών. Τα ακίνητα αυτά ήταν πολλά, βρίσκονταν μέσα στον αστικό ιστό, εντός σχεδίου, για τα περισσότερα είχαν εκδοθεί οικοδομικές άδειες και είχαν ανεγερθεί πολυώροφες οικοδομές, είχαν χορηγηθεί δάνεια για την αγορά των διαμερισμάτων, πληρώθηκαν φόροι μεταβίβασης, ΕΝΦΙΑ, φόροι κληρονομιάς, γονικής παροχής, ζουν οικογένειες μέσα.

Με το άρθρο 4 του ν. 3127/2003 επιχειρήθηκε να λυθεί το πρόβλημα, όμως αυτό δεν εμπόδισε το Δημόσιο να ασκήσει αγωγές διεκδικώντας από τους κατόχους τους αυτά τα ακίνητα, βάζοντας κυριολεκτικά θεμέλιο στην ολοκλήρωση του κτηματολογίου. Αυτή τη στιγμή, χιλιάδες αγωγές του Δημοσίου κατά ιδιωτών που δικαιώθηκαν κατά τις πρώτες εγγραφές, εκκρεμούν στα πρωτοδικεία όλης της χώρας όπου το ελληνικό Δημόσιο διεκδικεί τα ακίνητα τα οποία είχε αγνοήσει επί σχεδόν 100 χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι δεν τρέχει χρησικτησία κατά του Δημοσίου παρά μόνον κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου επιχειρείται να δοθεί λύση σε αυτόν τον παραλογισμό που δημιουργήθηκε με ευθύνη του κράτους και αποτελεί τροχοπέδη στην ομαλή ολοκλήρωση του κτηματολογίου. Οι διατάξεις του κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, φαίνεται ότι έχει γίνει μια σοβαρή δουλειά και δίνονται λύσεις σε σειρά από προβλήματα. Χρειάζεται, βέβαια, νομοτεχνικές βελτιώσεις τις οποίες θα τις βρούμε μπροστά μας όπως συνέβη και με το άρθρο 4 του ν. 317/2003 και μπορούν να διορθωθούν στο στάδιο της διαβούλευσης. Θα ήθελα να επισημάνω δύο, τις οποίες θεωρώ σημαντικές.

Η πρώτη αφορά το άρθρο 15 παρ. 1 ότι το Δημόσιο απέχει από την άσκηση αγωγών, αλλά δεν προβλέπει τίποτα για τις εκκρεμείς αγωγές ή αυτές για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση. Θα πρέπει να υπάρχει ρητή πρόβλεψη πως καταργούνται αυτές οι αγωγές.

Η δεύτερη αφορά τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 2, η οποία εξαιρεί από την εξαγορά ακίνητα των οποίων κηρύχθηκε η απαλλοτρίωση ή έχει επιβληθεί ρυμοτομία. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη διάταξη του άρθρου 88 του ν. 4759/2020, σύμφωνα με το οποίο η απαλλοτρίωση αίρεται αυτοδίκαια χωρίς καμία διαπιστωτική πράξη της διοίκησης αν παρέλθει 15ετία από την επιβολή και, συνεπώς, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως υπαγόμενο ακίνητο το οποίο σύμφωνα με τον νόμο δεν τελεί υπό ανακληθείσα απαλλοτρίωση ή ρυμοτομία λόγω παρόδου του χρόνου.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Δίκτυο Ενημέρωσης 25/01/2023
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article FARMAKA_67_APEMPE_10_01_2023-1 Αλλάζει ο τρόπος προμήθειας φαρμάκων για τα νοσοκομεία – Τι ισχύει για τον ΙΦΕΤ
Next Article kinhsh_in_1311_1-1536x1182 Κίνηση στους δρόμους: Μεγάλες καθυστερήσεις στην Αττική Οδό λόγω τροχαίου
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

123456789
Φεβρουάριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  
« Ιαν    
AGROTISTV
2023.GR-NEO
200X100

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?