Αλλαγές στις Προθεσμίες Ψηφιακής Έκδοσης Δελτίων Αποστολής
Με στόχο την διευκόλυνση των επιχειρήσεων στη διαδικασία ψηφιακής έκδοσης παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων, όπως είναι τα δελτία αποστολής, μια νέα απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα, σε συνεργασία με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, ανακοινώνει την παράταση των προθεσμιών για την έναρξη της ψηφιακής παρακολούθησης.
Α’ Φάση: Βασικές Λειτουργίες Έκδοσης και Διαβίβασης Δελτίων Αποστολής
Για τις επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου, οι οποίες έχουν τζίρο άνω των 200.000€, με εξαιρέσεις για ορισμένες οντότητες, η διαδικασία διαβίβασης στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA θα είναι προαιρετική μέχρι την 1η Ιουνίου 2025 και υποχρεωτική από 2 Ιουνίου 2025.
- Η προαιρετική διαβίβαση αφορά στους υπόχρεους επιχειρηματίες οι οποίοι δεν ανήκουν στις εξαιρέσεις, όπως είναι θυγατρικές αλλοδαπών εταιρειών που χρησιμοποιούν ERP συστήματα της μητρικής τους εταιρείας, καθώς και επιχειρήσεις που διακινούν φάρμακα και ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προϊόντα και οικοδομικά υλικά.
- Από 2/6/2025, η Α’ Φάση της αναφερόμενης διαδικασίας γίνεται υποχρεωτική.
Αντίστοιχα, για τις επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου, η προαιρετική διαβίβαση των δεδομένων θα ισχύσει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2025, με υποχρεωτική εφαρμογή από 1 Δεκεμβρίου 2025. Οι επιχειρήσεις αυτές βρίσκονται εκτός της πρώτης περιόδου και περιλαμβάνουν λοιπές εταιρείες που δεν υπάγονται στις ανωτέρω κατηγορίες.
Β’ Φάση: Ψηφιακή Παρακολούθηση Διακίνησης, Μεταφορτώσεων και Παράδοσης Αγαθών
Η δεύτερη φάση αφορά όλες τις επιχειρήσεις και περιλαμβάνει την προαιρετική διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA από 1 Αυγούστου 2025 έως 30 Νοεμβρίου 2025, με υποχρεωτική εφαρμογή από 1 Δεκεμβρίου 2025.
- Από 1/8/2025 μέχρι και 30/11/2025, οι επιχειρήσεις θα έχουν την επιλογή να διαβιβάζουν προαιρετικά τα δεδομένα διακίνησης αγαθών στην πλατφόρμα.
- Από 1/12/2025 και μετά, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαβιβάζουν τα δεδομένα ύστερα από τις υποδείξεις που θα οριστούν για τη Β’ Φάση.
Καθώς οι αλλαγές αυτές εντάσσονται σε μια ευρύτερη προσπάθεια εκσυγχρονισμού και ψηφιοποίησης των διαδικασιών, οι επιχειρηματίες καλούνται να ενημερωθούν κατάλληλα και να προετοιμαστούν για τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, ώστε να διασφαλίσουν την συμμόρφωση τους με τις νέες ρυθμίσεις.