Αναφορική Έκθεση για τη Συντριβή της Air India
Μια προκαταρκτική έκθεση που δημοσιεύθηκε από Ινδούς ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων διαπιστώνει ότι η μοιραία συντριβή αεροσκάφους της Air India, που συνέβη στο Αχμενταμπάντ και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 260 ατόμων, προκλήθηκε από τη δραστική διακοπή της παροχής καυσίμου στους κινητήρες του αεροπλάνου μόλις λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση.
Κατά την διάρκεια της πτήσης, οι διακόπτες καυσίμου των δύο κινητήρων μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας στη θέση διακοπής σε διάστημα λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, γεγονός που προκάλεσε απότομη μείωση των στροφών και κατ’ επέκταση της τροφοδότησης με καύσιμο. Ύστερα από την διακοπή, επικράτησε αναστάτωση στο πιλοτήριο, με έναν από τους πιλότους να ρωτάει τον άλλον γιατί «κόπηκε» η ισχύς, ενώ ο δεύτερος διαβεβαίωνε ότι αυτό δεν έγινε εξαιτίας του.
Η έκθεση των 15 σελίδων δεν καθορίζει με σαφήνεια ποια σχόλια ανήκουν στον κυβερνήτη και ποια στον πρώτο αξιωματικό. Ξεχωριστά, ένας από τους πιλότους πρόλαβε να εκπέμψει σήμα «mayday» λίγο πριν από την πρόσκρουση. Παρά τις προσπάθειες του πληρώματος να επανεκκινήσουν τουλάχιστον έναν κινητήρα, το αεροπλάνο δεν μπόρεσε να αποκτήσει την απαραίτητη ώση και έπεσε με ταχύτητα που δεν μπορούσε να αναστραφεί.
Σημαντική είναι η παρατήρηση ότι το κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης του αεροδρομίου δεν κατέγραψε «σημαντική δραστηριότητα πουλιών» στην περιοχή της πτήσης, αναιρώντας έτσι τις αρχικές εικασίες ότι μια προσγείωση ή μια σύγκρουση με πτηνό θα μπορούσε να είχε οδηγήσει στην καταστροφή.
Πρόοδος στην Έρευνα
Η έκθεση του Γραφείου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) σημειώνει ότι έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες στον χώρο της συντριβής, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφίσεων και βιντεοσκοπήσεων με drone. Τα συντρίμμια του αεροσκάφους έχουν μεταφερθεί σε ασφαλή χώρο κοντά στο αεροδρόμιο, ενώ και οι δύο κινητήρες έχουν ανασυρθεί από το σημείο της καταστροφής.
Η έκθεση καταγράφει επίσης ότι τα μέρη που είναι κρίσιμα για περαιτέρω εξετάσεις έχουν ταυτοποιηθεί και έχουν τεθεί σε καραντίνα. Παρ’ όλα αυτά, η προκαταρκτική αναφορά δεν παρέχει οριστικές απαντήσεις σχετικά με το πώς και γιατί οι διακόπτες καυσίμου κόπηκαν, γεγονός που δείχνει ότι οι έρευνες συνεχίζονται.
Τα Γεγονότα της Συντριβής
- Η πτήση 171 της Air India μεταφερόταν από το Αχμενταμπάντ προς το Λονδίνο στις 12 Ιουνίου και συνετρίβη λίγο μετά την απογείωση, με θανάσιμους 241 από τους 242 επιβάτες.
- Συνολικά, σύμφωνα με τους αξιωματούχους, 260 άτομα έχασαν τη ζωή τους, καθώς το αεροσκάφος κατέληξε σε μια πυκνοκατοικημένη γειτονιά.
- Το Boeing 787-8 Dreamliner είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας πριν την πρόσκρουση σε ένα κτίριο που χρησιμοποιούνταν ως χώρος διαμονής γιατρών.
- Ο μοναδικός επιζών, ο Βρετανός Vishwashkumar Ramesh, εξέφρασε την αδυναμία του να πιστέψει ότι κατάφερε να βγει ζωντανός.
- Στην πτήση επέβαιναν 169 Ινδοί υπήκοοι, 53 Βρετανοί πολίτες, επτά Πορτογάλοι, ένας Καναδός και 12 μέλη του πληρώματος.
- Το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας έχει ξεκινήσει επίσημη έρευνα για τα αίτια της συντριβής.
Η έρευνα συνεχίζεται και οι αρχές παραμένουν προσηλωμένες στην ανάλυση όλων των στοιχείων που θα μπορούσαν να ρίξουν φως στα αίτια της καταστροφής.