Δηλώσεις της FAA και της Boeing Σχετικά με την Ασφάλεια Διακοπτών Καυσίμου
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA) των ΗΠΑ, σε συνεργασία με την Boeing, ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι οι κλειδαριές των διακοπτών καυσίμου στα αεροσκάφη της Boeing είναι ασφαλείς. Αυτή η ανακοίνωση προήλθε από έγγραφα στα οποία έχει πρόσβαση το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.
Εκτίμηση Ασφάλειας μετά τη Συντριβή της Air India
Στις 11 Ιουλίου, η FAA εξέδωσε μια Ειδοποίηση Συνεχιζόμενης Πτητικής Ικανότητας, η οποία συνδέεται με την προκαταρκτική έκθεση για τη συντριβή του Boeing 787-8 της Air India, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη θανάτωση 260 επιβατών. Αυτή η συντριβή εγείρει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των διακοπτών διακοπής καυσίμου του κινητήρα, γεγονός που είχε προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις και αναλύσεις από τις Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας.
Η FAA στις ανακοινώσεις της σημείωσε ότι «ο σχεδιασμός του διακόπτη ελέγχου καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας κλειδώματος, είναι παρόμοιος σε διάφορα μοντέλα αεροσκαφών της Boeing και δεν θεωρεί αυτό το ζήτημα ως μη ασφαλή κατάσταση». Έτσι, δεν δικαιολογείται μια Οδηγία Αξιοπλοΐας για κανένα μοντέλο αεροπλάνου της Boeing.
Αντίκτυπος στην Boeing
Η Boeing, αναφερόμενη στην ειδοποίηση της FAA σε μηνύματα που στάλθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες τις τελευταίες ημέρες, δήλωσε ότι δεν συνιστά καμία ενέργεια. Αυτή η δήλωση προήλθε από δύο πηγές που είναι γνώστες της κατάστασης, οι οποίες επεσήμαναν ότι η εταιρεία προτεραιοποιεί την ασφάλεια των πτήσεων και την αξιοπιστία των προϊόντων της.
Η προκαταρκτική έκθεση του Γραφείου Διερεύνησης Ατυχημάτων της Ινδίας έκανε αναφορά σε μια συμβουλή της FAA του 2018, που προειδοποιούσε αλλά δεν υποχρέωνε τους χειριστές αρκετών μοντέλων Boeing, συμπεριλαμβανομένου του 787, να ελέγξουν τη λειτουργία κλειδώματος των διακοπτών διακοπής καυσίμου. Η Εταιρεία Air India παραδέχθηκε ότι δεν είχε τηρήσει τις προτεινόμενες ελέγχους της FAA.
Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε πως η Air India είχε δηλώσει ότι δεν είχε τηρήσει τους προτεινόμενους ελέγχους, καθώς η συμβουλή της FAA του 2018 δεν ήταν υποχρεωτική. Παράλληλα, αναφέρθηκε ότι η μονάδα ελέγχου ταχύτητας του αεροσκάφους αντικαταστάθηκε το 2019 και το 2023, διασφαλίζοντας τη σωστή λειτουργία του.
Αντίκτυποι και Αντιδράσεις
Η ALPA India, η οργάνωση που εκπροσωπεί τους Ινδούς πιλότους στη Διεθνή Ομοσπονδία Ενώσεων Πιλότων Αεροπορικών Γραμμών, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση. Σε δήλωσή της το Σάββατο, απέρριψε το τεκμήριο σφάλματος του πιλότου και ζήτησε μια δίκαιη και διαφανή έρευνα, βασισμένη σε γεγονότα.
Η κατάσταση γύρω από τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India και η αναφορά της FAA και της Boeing αναδεικνύουν τη σημασία της ασφάλειας στην αεροπορία και την ανάγκη για προσεκτική παρακολούθηση και αξιολόγηση των διαδικασιών και κανονισμών που διασφαλίζουν την ασφάλεια των πτήσεων παγκοσμίως.