Οι περισσότερες από τις διαφημίσεις που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του φετινού Super Bowl στις ΗΠΑ εστιάζουν στο χιούμορ και τη νοσταλγία, με τους διαφημιστές να στοιχηματίζουν ότι μια σύντομη «απόδραση» από την καθημερινότητα, θα ήταν χρήσιμη για τους Αμερικανούς.
Ενώ οι Philadelphia Eagles και οι Kansas City Chiefs αγωνίζονταν στο Super Bowl στη Νέα Ορλεάνη, μια παρέλαση διαφημίσεων προβλήθηκε σε όλη την Αμερική, κατά τη διάρκεια του γεγονότος με την εξαιρετικά υψηλή τηλεθέαση. Αν και οι περισσότερες διαφημίσεις, που άλλοτε αποτελούσαν «επτασφράγιστο μυστικό» έχουν ήδη προβληθεί πριν το Super Bowl, υπήρξαν και κάποιες που διατήρησαν ένα στοιχείο έκπληξης.
Φέτος, ωστόσο, το χιούμορ κυριαρχεί: Τέσσερις ηλικιωμένες κυρίες κάνουν μια χαρούμενη βόλτα με το WeatherTech, τα φρύδια του Eugene Levy πετούν και βουίζουν τριγύρω αφού φάει Little Caesars Pizza. Για τους τεμπέληδες και τις Δευτέρες μιλά το Coors Light. Η γλώσσα ενός άνδρα αρχίζει να χορεύει για να γιορτάσει τον κρύο αφρό από το Nestlé Coffee Mate. Ο Βρετανός τραγουδιστής Seal γίνεται πραγματική φώκια, λυπημένος που δεν μπορεί να κρατήσει το Mountain Dew με τα βατραχοπέδιλά του.
Αστέρια του franchise “Fast and Furious” κάνουν μια αργή κρουαζιέρα με ένα κάμπριο για να μπορούν να απολαύσουν τα παγωτά Häagen-Dazs και φυσικά, Μεγκ Ράιαν και Μπίλι Κρίσταλ αναβιώνουν την θρυλική σκηνή του «οργασμού» στο εστιατόριο για τη Helman’s. Μπεν και Κέισι Άφλεκτ, Jeremy Strong, Bill Belichick και Druski διαφημίζουν τα Dunkin’ DunKings, σε μια απόπειρα συνέχισης της περσινής επιτυχίας.
Ο Tim Calkins, καθηγητής μάρκετινγκ στο Kellogg School of Management του Northwestern University, ανέφερε ότι αυτό ήταν ένα περίπλοκο Super Bowl για τους διαφημιστές.
Οι περισσότερες διαφημίσεις δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της κούρσας για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το περασμένο φθινόπωρο, επομένως η αποφυγή της αντιπαράθεσης ήταν ακόμη μεγαλύτερη προτεραιότητα από ό,τι συνήθως, εξηγεί. Η τελική συλλογή των διαφημίσεων περιλαμβάνει πολύ απλό χιούμορ, νοσταλγία και λίγα δημιουργικά ρίσκα, είπε. Αλλά ακόμη και αυτή η προσέγγιση μπορεί να αποτύχει.
«Αυτή είναι η πρόκληση φέτος. Όλοι θέλουν να είναι ασφαλείς, αλλά ήθελαν επίσης να είναι ενδιαφέροντες», είπε ο Calkins. «Η ασφαλής διαφήμιση δεν είναι η διαφήμιση που παρατηρείτε ή θυμάστε».
Και οι διαφημιστές δεν έχουν την πολυτέλεια να μην γίνονται αντιληπτοί. Μερικά από τα περίπου 80 διαφημιστικά σποτ στο Super Bowl κόστισαν φέτος 8 εκατομμύρια δολάρια για 30 δευτερόλεπτα.
Πάντως, δεν ήταν όλα διασκέδαση και παιχνίδια στο Super Bowl φέτος. Η φαρμακευτική εταιρεία Novartis προέτρεψε τις γυναίκες να εξετάζονται έγκαιρα για καρκίνο του μαστού. Η Dove προειδοποιεί ότι τα μισά κορίτσια που εγκατέλειψαν τον αθλητισμό έχουν επικριθεί για τον σωματότυπό τους. Η Hims & Hers, μια εταιρεία τηλε – υγείας, μιλά για την επιδημία παχυσαρκίας στην Αμερική. Και το Ίδρυμα για την Καταπολέμηση του Αντισημιτισμού, που ιδρύθηκε από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο των New England Patriots, Robert Kraft, έχει μια σκληρή διαφήμιση με τον Snoop Dogg και τον Tom Brady να λένε τι μισούν ο ένας για τον άλλον.
«Μόλις είχαμε μια εκλογική χρονιά και υπάρχει πολλή συζήτηση γύρω από τον διχασμό», είπε η Linli Xu, αναπληρώτρια καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Carlson School of Management του Πανεπιστημίου της Μινεσότα. «Οι άνθρωποι μπορεί να θέλουν να δουν κάποια ενότητα , όλοι μαζί ως χώρα».
Αρκετές διαφημίσεις Super Bowl είχαν στο θέμα τους και την τεχνητή νοημοσύνη: Οι Chris Pratt, Chris Hemsworth και Kris Jenner συνεργάζονται για μια διαφήμιση φορώντας τα έξυπνα γυαλιά της Meta, τα οποία χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με το τι βλέπουν οι χρήστες. Ο ηθοποιός Walton Goggins παρουσιάζει το GoDaddy Airo, το οποίο χρησιμοποιεί AI για να βοηθήσει στη δημιουργία ιστοσελίδων και κοινωνικού περιεχομένου. Και η καμπάνια της Google “50 Πολιτείες, 50 ιστορίες” έδειξε στους θεατές μια μικρή επιχείρηση από την πολιτεία τους που χρησιμοποιεί τον βοηθό Gemini AI της Google. Η Cirkul, μια επωνυμία μπουκαλιών νερού, κορόιδεψε την τεχνητή νοημοσύνη, δείχνοντας τον κωμικό Adam Devine να παραγγέλνει κατά λάθος 100.000 μπουκάλια χρησιμοποιώντας τον βοηθό AI στο τηλέφωνό του.
Με πληροφορίες από ABC News