Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ παράλληλα ραγδαίες είναι εξελίξεις και στο ποινικό σκέλος της υπόθεσης. Νέος κύκλος υπόπτων ανοίγει και σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ τις επόμενες μέρες αναμένονται νέες ποινικές διώξεις κατά προσώπων που με λάθη από πράξεις ή παραλείψεις οδήγησαν στο δυστύχημα. Στον ΟΣΕ Λάρισας μεταβαίνει ο εκτελών χρέη Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, ο οποίος γνωρίζει εκ των έσω τη λειτουργία του Οργανισμού. Έντεκα ημέρες μετά το δυστύχημα, 14 άτομα παραμένουν για νοσηλεία, σε νοσοκομεία της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης. Ένας νεαρός και μια κοπέλα βγήκαν χθες από την εντατική, ενώ οι άλλοι πέντε εξακολουθούν να δίνουν μάχη.
https://www.ert.gr/webtv/live-uni/vod/dt-uni-vod.php?f=2023/tv/news-themata-martios/20230311-deltio12-tebi.mp4&bgimg=https://www.ert.gr/themata/photos/2023/03/20230311-deltio12-tebi.jpg
Θέμα ωρών είναι να κληθούν σε απολογία οι τρεις εναντίον των οποίων έχουν ασκηθεί νέες διώξεις για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων. Ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος βάσει της απολογίας του 59χρονου κατηγορουμένου έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22.20, ο εφεδρικός σταθμάρχης που φέρεται να έφυγε από το σταθμαρχείο στις 22.10 και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών. Πρόκειται για κακούργημα που μπορεί να επιφέρει ποινή φυλάκισης από 10 χρόνια έως ισόβια.
Παράλληλα, η εισαγγελία του Βόλου έχει διατάξει προκαταρκτική έρευνα για τους δύο γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης.
Εντός της εβδομάδας Δευτέρα με Τρίτη, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά κατά εκείνων που διαρρέουν υλικό είτε της προανακριτικής είτε της δικογραφίας, αλλά και κατά όσων δημοσιεύουν αυτό το υλικό.
Εν τω μεταξύ, με ομόφωνη απόφαση της ολομέλειας Εφετών ορίστηκαν δύο Εφέτες Ανακριτές για να αναλάβουν στο εξής τις ανακρίσεις για την πολύνεκρη τραγωδία που έχει συγκλονίσει τους πάντες. Πρόκειται για τον Σωτήρη Μπακαΐνη και την αναπληρώτρια Σοφία Λυμπεριάδου.
Μία άλλη σοβαρή πτυχή της υπόθεσης αφορά στο κομμάτι της κατάθεσης του προφυλακιμένου σταθμάρχη, ο οποίος υποστήριξε ότι πάνω στο έγγραφο παράδοσης-παραλαβής που υπογράφεται κατά την αλλαγή της βάρδιας των σταθμαρχών, έγινε εκ των υστέρων διόρθωση στις ώρες με μπλάνκο.
«Η ώρα παράδοσης-παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Διαπίστωσα, μετά το συμβάν, ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του απογευματινού ήταν περίπου στις 22.20 και του ενισχυτικού σταθμάρχη στις 22.10» φέρεται να υποστήριξε σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο ο σταθμάρχης.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έφτιαξε τις βάρδιες φέρεται να έχει υποστηρίξει ότι είχε ζητήσει να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες μέχρι τις 23.00.
«Από κανέναν δεν εφαρμόστηκε γενικός κανονισμός κυκλοφορίας. Πρώτον, ο σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας το οποίο ισχύει για περίπου 5 χλμ. μπρος και 5 χλμ. πίσω και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου. Δεν ήξερε να το κάνει και πήγε χειροκίνητα, όμως κάνει ένα λάθος», δήλωσε ο πρώην διευθυντής ασφάλειας και κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ Χρήστος Ρετσινάς.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ δύο ημέρες μετά το δυστύχημα πήρε αναρρωτική άδεια 30 ημερών, όπως αποκαλύπτει το σχετικό έγγραφο για το οποίο το υπουργείο Υγείας διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση.
Όπως αναφέρει η ρεπόρτερ της ΕΡΤ Χαρά Γιαννοπούλου θα ανοίξει και νέος κύκλος υπόπτων. Τις επόμενες μέρες αναμένονται νέες ποινικές διώξεις κατά προσώπων που με λάθη από πράξεις ή παραλείψεις οδήγησαν στο δυστύχημα.
Στην Αθήνα έφτασε κλιμάκιο Γερμανών πραγματογνωμόνων που θα συνδράμουν στη διαλεύκανση των αιτιών της τραγωδίας.
Στο μικροσκόπιο οι συμβάσεις του ΟΣΕ
Έρευνα σε βάθος 15ετίας για όλα τα πρόσωπα που ήταν σε θέση ευθύνης στον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και την HELLENIC TRAIN τις περιόδους που υπογράφηκαν οι επίμαχες συμβάσεις για τους σιδηροδρόμους, ξεκινά ο επικεφαλής της Αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπος Βουρλιώτης.
Στο επίκεντρο της έρευνας είναι όλες οι συμβάσεις που συνήφθησαν ενώ δεν εξαιρούνται ούτε οι εργολάβοι που ανέλαβαν την εκτέλεση των έργων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ελεγχθούν όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί που διαθέτουν τα υψηλόβαθμα στελέχη αλλά και τα περιουσιακά τους στοιχεία προκειμένου να διακριβωθεί εάν αποκτήθηκαν νόμιμα και εάν αποτελούν προϊόντα δωροδοκίας.
Ρεπορτάζ: Ελπίδα Κουτσογιάννη, Κωνσταντίνα Θεοχαρούλη, Αλέξανδρος Καλαφάτης