Ηλεκτρικό ρεύμα: 198.000 καταναλωτές στην Καθολική Υπηρεσία.
Η Καθολική Υπηρεσία, η οποία σε ποσοστό 80% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς «στεγάζει» στρατηγικούς κακοπληρωτές, ήταν ο «πάροχος» που το 2022 κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση πελατών μεταξύ των προμηθευτών. Η Καθολική Υπηρεσία έχει θεσπιστεί για την ένταξη καταναλωτών που τους έχει καταγγελθεί η σύμβαση, ως καθεστώς προστασίας μέχρι να βρουν νέο πάροχο. Ομως, σε αντίθεση με άλλες χώρες, το πλαίσιο αυτό δεν προβλέπει αυστηρά περιθώρια παραμονής στην Καθολική Υπηρεσία, με αποτέλεσμα να λειτουργεί κατά βάση ως καταφύγιο στρατηγικών κακοπληρωτών.
Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία, το πελατολόγιο της Καθολικής Υπηρεσίας το 2022 αυξήθηκε κατά 50.000 καταναλωτές, με τον συνολικό αριθμό να φθάνει τις 198.000 από 148.000 στο τέλος του 2021. Το χαρτοφυλάκιο αυτό την κατατάσσει στην 6η θέση μεταξύ των παρόχων με βάση τον αριθμό μετρητών εκπροσώπησης. Συν τω χρόνω η Καθολική Υπηρεσία εξελίχθηκε σε μια τεράστια στρέβλωση που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, καθώς προκαλεί επισφάλειες που αυξάνονται, διατρέχοντας οριζόντια την αγορά από τους προμηθευτές προς τους διαχειριστές.
Οι προμηθευτές έχουν ζητήσει από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες στη βάση γνωμοδότησης της ΡΑΕ, η οποία προβλέπει μέγιστη χρονική διάρκεια παραμονής 3 μηνών, με εξαίρεση τους ευάλωτους καταναλωτές. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει μπει σε έναν διάλογο με την αγορά, με πρόθεση να επανεξετάσει τη λειτουργία της Καθολικής Υπηρεσίας, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει βρεθεί κοινός τόπος. Οι προμηθευτές από την πλευρά τους εξετάζουν παράλληλα τη δημιουργία ενός είδους ενεργειακού Τειρεσία, ως εργαλείο για τον έλεγχο των επισφαλειών από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr