By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Reading: Η νέα εποχή του Έλληνα καταναλωτή: Από την αυθόρμητη επιλογή στην στρατηγική κατανάλωση
Share
Notification Show More
Latest News
B32296eedb7ced2f03a73da1f951123a
Ανησυχίες για Σοβαρές Αστοχίες στις Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες: Ποινικολόγος Γ. Βλάχος Καταγγέλλει Εγκλήματα που Έμειναν Ανάμεσα σε Σκιές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
E141e462fd2366ba1dea1b3da5d5d043
Αγωνία για τις αστοχίες στις Ιατροδικαστικές Υπηρεσίες: Εγκλήματα που παραμένουν στην αφάνεια σύμφωνα με ειδικούς του ΕΡΤNews
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
1e49f3b45caa75dce378963e8e343353
Φωτιά στην Αυλίδα: Μεγάλες Δυνάμεις Πυρόσβεσης Στο Σημείο Αντιμετώπισης της Κρίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
6eb76d576cf760f2ba1b607cd1a3ec29
Φωτιά σε εργοστάσιο πλαστικών στην Αυλίδα – Εντατικές προσπάθειες κατάσβεσης από τις αρχές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
A78f2941e936994afe806323fecb05f5
Εξαιρετική ενεργοποίηση πυροσβεστικών δυνάμεων λόγω φωτιάς σε εργοστάσιο πλαστικών στην Αυλίδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΕΙΔΗΣΕΙΣ > Η νέα εποχή του Έλληνα καταναλωτή: Από την αυθόρμητη επιλογή στην στρατηγική κατανάλωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η νέα εποχή του Έλληνα καταναλωτή: Από την αυθόρμητη επιλογή στην στρατηγική κατανάλωση

Oμάδα Σύνταξης Κ
Last updated: 2025/07/12 at 9:26 ΠΜ
Oμάδα Σύνταξης Κ 4 ώρες ago
Share
80c87044165cdcf704014cff1cb7c80a
SHARE
Κοινοποίηση

Η Νέα Εποχή του Καταναλωτή στην Ελλάδα

Μέσα σε ένα περιβάλλον έντονης οικονομικής πίεσης και αυξήσεων τιμών, έχει δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία καταναλωτών που δίνει μεγαλύτερη σημασία στις τιμές των προϊόντων. Οι Έλληνες καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους και επιλέγουν προσεκτικότερα, στρεφόμενοι συχνά προς προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή πιο οικονομικές επιλογές. Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά τους δεν είναι απλώς μια παρένθεση, αλλά διαδικασία που προαναγγέλλει μια νέα πραγματικότητα στην ελληνική αγορά.

Contents
Η Νέα Εποχή του Καταναλωτή στην ΕλλάδαΗ Εξοικονόμηση Χρημάτων στις Διακοπές

Ο Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής στο Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, έχει επισημάνει ότι οι έρευνες που πραγματοποιούνται δείχνουν μια σαφή στροφή στις καταναλωτικές συνήθειες. «Ο αναβαθμισμένος ρόλος της τιμής στις αποφάσεις των καταναλωτών είναι πλέον πασιφανής. Η αγοραστική δύναμη υποχωρεί και οι καταναλωτές επικεντρώνονται στο κόστος των προϊόντων» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Οι καταναλωτές τείνουν να δίνουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία στην τιμή, οδηγώντας σε μείωση της κατανάλωσης βασικών αγαθών και υπηρεσιών λόγω των αυξήσεων. Μελέτες αποκαλύπτουν ότι ποσοστά καταναλωτών που κυμαίνονται από το 16% έως το 56% δηλώνουν ότι μειώνουν τις αγορές τους. Αυτή η αλλαγή δημιούργησε μια νέα συμπεριφορά που είναι πλέον περισσότερο οργανωμένη και προσεκτική, με τους καταναλωτές να στρέφονται σε σταθερά φθηνότερες επιλογές.

Ο κ. Μπάλτας τονίζει ότι η τριετία της αυξανόμενης ακρίβειας έχει οδηγήσει σε παρατηρήσιμες ανατροπές. Το μηνιαίο κόστος κάλυψης των βασικών αναγκών εμφανίζεται να υπερβαίνει το διαθέσιμο εισόδημα, προκαλώντας οικονομική πίεση σε πολλές οικογένειες. Χωρίς αμφιβολία, οι ανατιμήσεις στα είδη διατροφής (32%), στην ένδυση και υπόδηση (22%) και στην κατοικία (24%) έχουν μεταλλάξει τη σχέση των καταναλωτών με την κατανάλωση.

Οι καταναλωτές δείχνουν πλέον μεγαλύτερη ευαισθησία στις τιμές, δημιουργώντας αρνητική στάση απέναντι σε εταιρείες που θεωρούν ότι αδιαφορούν ή κερδοσκοπούν. Η έλλειψη στρατηγικών που να ενισχύουν άμεσα την αγοραστική δύναμη των πολιτών ωθεί τους καταναλωτές σε επιλογές που εξοικονομούν χρήματα και χρόνο.

Η Εξοικονόμηση Χρημάτων στις Διακοπές

Μια πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα ακόμη και κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Αυτή η τάση οφείλεται κυρίως στο περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα και το αυξημένο κόστος μετακίνησης και διαμονής. Οι περισσότεροι καταναλωτές προγραμματίζουν γεύματα στον χώρο της διαμονής τους και αποφεύγουν την εστίαση.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 52% των ερωτηθέντων δεν σχεδιάζει να κάνει διακοπές το καλοκαίρι του 2025, ενώ το 48% σκοπεύει να ταξιδέψει, αν και συχνά με περιορισμούς. Το ποσοστό των ατόμων που θα επιλέξουν να μείνουν σε εξοχικές κατοικίες, ενοικιαζόμενα δωμάτια ή σούπερ μάρκετ δείχνει την τάση για πιο οικονομικές επιλογές.

Πάνω από το 50% δηλώνει ότι μαγειρεύει συχνά στις διακοπές του και παρατηρείται αύξηση στη δαπάνη για αντισηπτικά και υγιεινές επιλογές. Το 60% του κοινού προμηθεύεται τρόφιμα από φούρνους και αρτοποιεία, αντιμετωπίζοντας την οικονομική πίεση με πιο εναλλακτικές και οικονομικές προσεγγίσεις.

Συνολικά, η νέα κατανάλωση αντικατοπτρίζει την ανάγκη για οικονομική εγκράτεια στις διακοπές, όπου οι καταναλωτές προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα διαθέσιμα έσοδά τους, δείχνοντας προτίμηση σε τοπικά προϊόντα και υπηρεσίες που συμβάλλουν στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Oμάδα Σύνταξης Κ 12/07/2025
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Afa0b3457463464cb593798bfa61ad21 Επίθεση Ισραηλινών εποίκων στη Δυτική Όχθη: Δύο νεκροί, μεταξύ τους Αμερικανός πολίτης
Next Article 697b8d06cdb6bff349c86c2158c8e659 Σχέδια Υποδομών: Οδικός Κόμβος Σκαραμαγκά και η Κυκλοφοριακή Ανακούφιση της Αθήνας έως το 2025
Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Ιούν    

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?