Νέα Υπηρεσία Μεταφοράς Πιστωτικών Υπολοίπων από το ΤΕΚΑ στον e-ΕΦΚΑ
Από σήμερα, Δευτέρα 7 Ιουλίου 2025, έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα υπηρεσία του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ), διαθέσιμη στο μενού «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες». Αυτή φέρει την ονομασία «μεταφορά πιστωτικών υπολοίπων μη μισθωτών ασφαλισμένων από το ΤΕΚΑ στον e-ΕΦΚΑ». Η υπηρεσία αυτή καθίσταται σημαντική για τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους που έχουν καταβάλει εισφορές κατά λάθος στο ΤΕΚΑ, χωρίς να υπάρχει νόμιμη υποχρέωση ασφάλισης.
Δυνατότητες και Διαδικασία
Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, οι ασφαλισμένοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση για τη μεταφορά των πιστωτικών υπολοίπων τους από το ΤΕΚΑ στον e-ΕΦΚΑ. Τα ποσά αυτά εμφανίζονται ως «υπόλοιπο προς μεταφορά» στις μηνιαίες ειδοποιήσεις πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών του ΤΕΚΑ, διευκολύνοντας τη διαδικασία μεταφοράς.
Η διαδικασία για τη μεταφορά περιλαμβάνει:
- Είσοδο στην ηλεκτρονική υπηρεσία με τους προσωπικούς κωδικούς TAXISnet και συμπλήρωση του ΑΜΚΑ.
- Ενημέρωση σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο και τα απαραίτητα βήματα για την υποβολή της αίτησης.
- Επεξεργασία της αίτησης, η οποία γίνεται σε μηνιαία βάση και περιλαμβάνει έλεγχο για τυχόν οφειλές στο ΤΕΚΑ. Σε περίπτωση που υπάρχουν οφειλές, αυτές θα συμψηφίζονται με τις πιστώσεις. Τέλος, θα πραγματοποιείται η μεταφορά του υπολοίπου στον e-ΕΦΚΑ, με ημερομηνία πίστωσης την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεταφορά του ποσού στον e-ΕΦΚΑ δεν ισοδυναμεί με επιστροφή των χρημάτων στον ασφαλισμένο. Για την επιστροφή του ποσού, απαιτείται ξεχωριστή αίτηση, η οποία υποβάλλεται μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ με τη διαδρομή: Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες → Δικαιώματα Κοινωνικής Ασφάλισης → Επιστροφές → Αίτηση Επιστροφής Αχρεωστήτως Καταβληθέντων.
Στρατηγική Ψηφιακού Εκσυγχρονισμού
Η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία συνιστά έναν σημαντικό σταθμό στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του ασφαλιστικού συστήματος, με απώτερο στόχο την παροχή ταχύτερων, πιο διαφανών και φιλικών προς τους πολίτες υπηρεσιών. Χρησιμοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, η γραφειοκρατία μειώνεται και οι διαδικασίες των ασφαλισμένων με τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης γίνονται πιο απλές και άμεσες, ενισχύοντας μια πιο αποτελεσματική δημόσια διοίκηση.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν περαιτέρω για τη νέα υπηρεσία στην ιστοσελίδα του ΤΕΚΑ και στα κοινωνικά δίκτυα του οργανισμού, όπως το Facebook, το X (Twitter), το LinkedIn και το YouTube.