By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Reading: Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Ολιστική Παρέμβαση για Ασφάλεια και Προστασία Ζωών
Share
Notification Show More
Latest News
Panellines panelladikes 2025 tetradia
Πανελλήνιες 2025: Την Παρασκευή 25 Ιουλίου η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Syntaxeis 4
Συντάξεις Αυγούστου: Από τις 28 Ιουλίου ξεκινά η καταβολή τους στους δικαιούχους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Fsdghsg
Μέχρι πότε καταβάλλεται το επίδομα αδείας: Ποιοι θα δουν αυξήσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Stughfggg
«Πρεμιέρα» αυτή την εβδομάδα δύο νέων προγραμμάτων για τη στέγαση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
Politiki
Δελτίο εθελοντή Πολιτικής Προστασίας: Με λίγα κλικ μέσω gov.gr η έκδοση του
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ > ΠΟΛΙΤΙΚΗ > Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Ολιστική Παρέμβαση για Ασφάλεια και Προστασία Ζωών
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Ολιστική Παρέμβαση για Ασφάλεια και Προστασία Ζωών

Oμάδα Σύνταξης Κ
Last updated: 2025/06/11 at 1:09 ΠΜ
Oμάδα Σύνταξης Κ 2 μήνες ago
Share
4dd297469dbac8b7be651f2f96a83275
SHARE
Κοινοποίηση

Ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Δημιουργία Μεγαλύτερης Οδικής Ασφάλειας

«Η οδική ασφάλεια αποτελεί αναμφισβήτητο δείκτη πολιτισμού, παιδείας και σεβασμού, αλλά και έκφραση θεσμικής ευθύνης», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, κατά την ομιλία του στη Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με το σχέδιο νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και λοιπές διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα».

Contents
Ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Δημιουργία Μεγαλύτερης Οδικής ΑσφάλειαςΣτατιστικά και Χρειώμενες ΜεταρρυθμίσειςΑυστηρές Κυρώσεις και Προβλέψεις

Ο υπουργός επισήμανε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί όχι απλώς μια θεσμική παρέμβαση, αλλά μια τολμηρή και ολιστική στρατηγική για την ενίσχυση και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, αναδεικνύοντας την ανάγκη για μια ριζική αλλαγή νοοτροπίας στον τρόπο που μετακινούμαστε στους δρόμους της χώρας.

«Πρόληψη, αυστηροποίηση των ποινών και διαμόρφωση κουλτούρας συμμόρφωσης και υπευθυνότητας είναι οι βασικοί πυλώνες πάνω στους οποίους οικοδομήθηκε ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας», υπογράμμισε ο κ. Δήμας. Τόνισε επίσης την επιτακτική ανάγκη καλλιέργειας μιας νέας οδικής παιδείας, η οποία θα εκφράζεται ως διαρκής στάση ευθύνης και σεβασμού απέναντι στους άλλους χρήστες του δρόμου.

Στατιστικά και Χρειώμενες Μεταρρυθμίσεις

Τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα είναι ανησυχητικά: το 2024 καταγράφηκαν άνω των 665 θανάτων, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να ανέρχεται σε 46 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ η Ελλάδα καταγράφει 61. Αυτά τα στοιχεία ενέχουν την επιτακτική ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις.

Ο κ. Δήμας επεσήμανε ότι στόχος του νέου Κώδικα είναι η διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής και παρουσίασε τις βασικές ρυθμίσεις που θεσμοθετούνται, όπως η εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής, μια καινοτόμος παρέμβαση που στοχεύει στην ενίσχυση της συμμόρφωσης και στην αποτροπή επαναλαμβανόμενης παραβατικής συμπεριφοράς.

Η νέα αυτή ρύθμιση θεσπίζει αναλογικές και κλιμακωτές κυρώσεις για τους οδηγούς που επιδεικνύουν παραβατική συμπεριφορά, με την άδεια οδήγησης να αφαιρείται όταν οι παραβάτες συγκεντρώνουν 25 βαθμούς ποινής.

Αυστηρές Κυρώσεις και Προβλέψεις

Ο υπουργός αναφέρθηκε σε σειρά αδικημάτων υψηλής επικινδυνότητας που θα ποινικοποιηθούν, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, με σύγχρονες μεθόδους ανίχνευσης. Για το 2023, η Κυριακή καταγράφηκε ως η ημέρα με τους περισσότερους θανάτους (106 νεκροί), ενώ η παραβίαση του ορίου ταχύτητας ήταν η πιο συχνή παράβαση για το 2024, φτάνοντας τις 338.419 περιπτώσεις.

Η αυστηροποίηση των ποινών περιλαμβάνει τη θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στις αστικές περιοχές, καθώς και σημαντική αύξηση προστίμων για κόντρες ταχύτητας, φτάνοντας μέχρι και 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για ένα έτος.

Επιπλέον, οι ποινές για παραβίαση σηματοδότη ξεκινούν από 700 ευρώ και φτάνουν έως 2.000 ευρώ, με αφαίρεση άδειας για έναν έτος σε περίπτωση υποτροπής. Αν ένας οδηγός προκαλέσει θανατηφόρο ατύχημα, οι ποινές του Ποινικού Κώδικα ισχύουν. Οι ποινές για παραβίαση STOP είναι επίσης αυστηρές: 350 ευρώ και μηνιαίος περιορισμός της άδειας στην πρώτη παράβαση.

Ο κ. Δήμας προχώρησε σε αναφορά και για τους σιδηροδρόμους και τις δημόσιες συγκοινωνίες, τονίζοντας τις αυστηρές ποινές για παρακώλυση της κυκλοφορίας αυτών. Ο υπουργός υπογράμμισε επίσης ότι η παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΆμεΑ θα επιφέρει πρόστιμα έως 2.000 ευρώ με αφαίρεση άδειας για ένα έτος σε περίπτωση υποτροπής.

Σημαντικές είναι οι προβλέψεις για τη χρήση καμερών καταγραφής τροχαίων παραβάσεων, με στόχο την πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας καταγραφής και επιβολής κυρώσεων. Μέχρι το 2025, προβλέπεται η εγκατάσταση 2.000 καμερών σε αστικά δίκτυα και 500 καμερών εντός των λεωφορείων Ο.ΣΥ.

Αυτό το νέο πλαίσιο συνιστά μια αποφασιστική κίνηση προς την κατεύθυνση ενός ασφαλέστερου οδικού περιβάλλοντος. «Πρέπει να ενωθούμε και να κινηθούμε αποφασιστικά προς ένα μέλλον όπου κανένα τροχαίο δεν θα θεωρείται αναπόφευκτο», κατέληξε ο κ. Δήμας, επισημαίνοντας την ανάγκη για συλλογική βούληση ώστε να θεμελιωθεί μια νέα κουλτούρα οδικής ασφάλειας.

Oμάδα Σύνταξης Κ 11/06/2025
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article 4b1bdf8a8a866c19d754da4b8e4b556e ΗΠΑ: Σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ υπουργού Εσωτερικής Ασφαλείας και προεδρίας Μεξικού για τις ταραχές στο Λος Άντζελες
Next Article 0aca2878d3027f3cb991093b8dbdcc20 Νέα Δραματική Επίθεση στο Παρίσι: Η Ταυτότητα της Θύματος και η Σιωπή του Έφηβου Θύτη
Ιούλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Ιούν    

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?