Η Δημιουργική Απόδοση των Σίκουελ της Disney
Η Disney, ως μια από τις ηγετικές δυνάμεις στον τομέα του animation, έχει προσφέρει στο κοινό μερικές από τις πιο εμβληματικές ταινίες της ιστορίας. Συχνά επιστρέφει σε αυτές τις κλασικές ιστορίες δεκαετίες αργότερα, είτε μέσω κινηματογραφικών συνεχειών είτε μέσω παραγωγών που κυκλοφορούν απευθείας σε βίντεο. Οι χρονικές αποστάσεις που χωρίζουν τα σίκουελ από τις αρχικές ταινίες ποικίλουν, και σε ορισμένες περιπτώσεις καταρρίπτουν ρεκόρ αναμονής.
Μακρύτερες Χρονικές Αναμονές
Η μεγαλύτερη αναμονή για σίκουελ ταινίας της Disney καταγράφηκε με το «Bambi» (Μπάμπι), του οποίου το σίκουελ, «Bambi II», κυκλοφόρησε το 2006 — 63 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη ταινία του 1942. Αν και η συνέχειά του κυκλοφόρησε απευθείας για βίντεο, παραμένει επίσημα αναγνωρισμένη ως σίκουελ.
Παρόμοια περίπτωση αποτελεί και το «Fantasia» (Φαντασία), με 59 χρόνια να χωρίζουν την αρχική ταινία του 1940 από το «Fantasia 2000» — μια πιο κινηματογραφική προσέγγιση, η οποία απευθυνόταν κυρίως σε φεστιβαλικό κοινό.
Η «Mary Poppins» (Μαίρη Πόππινς) επανήλθε στη μεγάλη οθόνη 54 χρόνια αργότερα με το «Mary Poppins Returns» το 2018, ενώ το «Peter Pan» του 1953 απέκτησε τη συνέχειά του, «Return to Neverland», το 2002, μετά από 49 χρόνια.
Άλλες notable περιπτώσεις περιλαμβάνουν την «Cinderella» (Σταχτοπούτα) (1950), με το «Cinderella II» να κυκλοφορεί απευθείας σε βίντεο το 2002, και την «Lady and the Tramp» (Η Λαίδη και ο Αλήτης) του 1955, της οποίας το σίκουελ δημοσιεύτηκε επίσης σε home release το 2001. Αν και αυτές οι παραγωγές δεν προβλήθηκαν στις κινηματογραφικές αίθουσες, διατήρησαν ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού.
Η Στρατηγική της Εμπορικής Εκμετάλλευσης
Ο τομέας της Disney έχει ακολουθήσει μια στρατηγική που περιλαμβάνει τον επαναλαμβανόμενο εμπορικό αξιοποίηση των παραδοσιακών τίτλων. Από σίκουελ και πρίκουελ μέχρι remake, σειρές, spin-offs και θεατρικές παραστάσεις (συνήθως υπό τη μορφή musical), η επαναφορά κλασικών τίτλων γίνεται με συστηματικό τρόπο, επιδιώκοντας τη διατήρηση της εμπορικότητας.
Το φαινόμενο του franchise milking – δηλαδή η διαρκής εμπορική αξιοποίηση μιας επιτυχίας – έχει γίνει κομμάτι της ταυτότητας της Disney. Ακόμα και τίτλοι που φαινόταν να έχουν τελειώσει, όπως η «Snow White» (Η Χιονάτη και οι 7 Νάνοι), βρίσκονται στο επίκεντρο φημών για σίκουελ, αν και η τύχη ενός «Snow White 2» παραμένει αβέβαιη.
Όλα δείχνουν ότι η Disney δεν θα σταματήσει να επιστρέφει στα αγαπημένα της παραμύθια — με κάθε πιθανό τρόπο, προκαλώντας και χαρά αλλά και προβληματισμό στους φανατικούς των ταινιών της.