Ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί ανάμεσα στους υφιστάμενους σταθμούς «Δεκελεία» και «Άγιος Στέφανος» και θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα της περιοχής.
Τον Άγιο Στέφανο και το Κρυονέρι επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, συμμετέχοντας σε σύσκεψη σχετικά με την εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων.
Ειδικότερα, το Κρυονέρι θα αποκτήσει ομώνυμο σταθμό στην προαστιακή γραμμή «Πειραιάς-Χαλκίδα», ενώ θα αποτελέσει τον δεύτερο σταθμό προαστιακού στη δημοτική κοινότητα Διονύσου μετά τον Άγιο Στέφανο.
«Η κατασκευή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Κρυονερίου προχωρά, με στόχο την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών της ευρύτερης περιοχής, των χιλιάδων εργαζομένων στη βιομηχανική ζώνη, αλλά και τη διευκόλυνση της πρόσβασης στο Κτήμα Τατοΐου.
»Πρόκειται για μια σημαντική υποδομή που θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα της περιοχής και θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα των πολιτών. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 6.180.000 ευρώ, έχει ήδη δημοπρατηθεί και βρίσκεται σε φάση κατασκευής», ανέφερε ο Βασίλης Οικονόμου.
Το έργο
Ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί ανάμεσα στους υφιστάμενους σταθμούς «Δεκελεία» και «Άγιος Στέφανος», ενώ η διάρκεια παράδοσης του έργου ανέρχεται σε 42 μήνες (3,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, στους οποίους περιλαμβάνονται 18 μήνες για την κατασκευή και 24 μήνες υποχρεωτικής συντήρησης.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε τον Δεκέμβριο του 2023, ενώ το κόστος του έργου, που συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020 στον Άξονα Προτεραιότητας ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟ, ανέρχεται σε 5.804.254,88 ευρώ.
Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση έργου αφορά:
Στην κατασκευή της Σιδηροδρομικής Στάσης (Σ.Στ.) Κρυονερίου που αναπτύσσεται μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών (Σ.Σ.) Δεκελείας και Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου, από την Χ.Θ. 30+075 έως την Χ.Θ. 30+225 της σιδηροδρομικής γραμμής (Σ.Γ.) Πειραιά – Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ειδομένης.
Προβλέπονται χώροι για την εξυπηρέτηση των επιβατών (Εκδοτήρια Εισιτηρίων, WC Επιβατών, WC Υπαλλήλων, Αποθηκευτικός χώρος) και μηχανολογικοί χώροι για την υποστήριξη της Στάσης και των Σιδηροδρομικών Συστημάτων.
Η στάθμη του άκρου της κάθε αποβάθρας κατασκευάζεται παράλληλα με την κλίση της σιδηροδρομικής γραμμής και βρίσκεται 0,76 μ. επάνω από την κεφαλή της σιδηροτροχιάς, ενώ το πλάτος της είναι 2,50μ και το μήκος της 150μ. Οι αποβάθρες θα επιστρωθούν με κεραμικά αντιολισθητικά πλακίδια. Το στέγαστρο έχει επικάλυψη από κρύσταλλα triplex securit που στερεώνεται επί του μεταλλικού φορέα με εξαρτήματα τύπου αράχνης και έχει μικρή κλίση προς το κτίριο.
σταθμός προαστιακού στο κρυονέρι
Η μεταλλική Άνω Πεζοδιάβαση αποτελείται από δύο πυρήνες κατακόρυφης κυκλοφορίας στα άκρα της (κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρας) και συνδετική πεζογέφυρα σε ύψος 7,00μ. από την κεφαλή της σιδηροτροχιάς.
Στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών έργων (κυκλικές πλατείες, χώροι στάθμευσης, οριοθέτηση λωρίδων κυκλοφορίας κλπ.) Στις διαμορφώσεις αυτές περιλαμβάνεται και η κατασκευή πεζοδρομίων με πλακοστρώσεις, κράσπεδα κλπ.
Στην εγκατάσταση συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων (ΣΑΟ), κιγκλιδωμάτων - περιφράξεων – οριοδεικτών, κατακόρυφης σήμανσης – διαγραμμίσεων και όλου του απαραίτητου εξοπλισμού για την σήμανση και ασφάλιση των οδικών έργων και της Σιδ. Στάσης
Στην ανακατασκευή της υποδομής και της επιδομής της υφιστάμενης διπλής Σ.Γ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μήκος 1.100 μ. (από την Χ.Θ. 29+440 έως την Χ.Θ. 30+500 περίπου)
Στην προσωρινή αποξήλωση της ηλεκτροκίνησης και επανεγκατάστασή της
σύμφωνα με την τελική θέση των αξόνων της σιδ/κής γραμμής
Στην επαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή» και «ενέργεια», που αποτελούν αντικείμενο του παρόντος έργου
Σημειώνεται ότι σε εξέλιξη βρίσκεται, επίσης, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη και του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αλιάρτου, με τον συνολικό προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 300.000.000 ευρώ.