Σταδιακά η επανεκκίνηση δρομολογίων με ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας.
Τη σταδιακή επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων από την ερχόμενη Τετάρτη 22 Μαρτίου έως τις 11 Απριλίου (ανά πενθήμερο), με παράλληλα μέτρα που αφορούν την ενίσχυση της ασφάλειας –όπως η υποχρεωτική παρουσία δύο σταθμαρχών και η μείωση της ταχύτητας σε τμήματα του δικτύου που δεν έχουν σηματοδότηση–, αλλά και την επιθεώρηση του δικτύου πριν αυτά βγουν στις ράγες, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις Μεταφορές και Υποδομές Γιώργος Γεραπετρίτης. Με τον σιδηρόδρομο να παραμένει κλειστός από τότε που σημειώθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, το σταδιακό άνοιγμα θα γίνει με τα δρομολόγια του προαστιακού, των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών αλλά και των τουριστικών τρένων, ενώ από την 1η Απριλίου θα ξεκινήσει το δρομολόγιο για Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
• Στις 22 Μαρτίου ξεκινούν: προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ – Αεροδρόμιο, προαστιακός Κάντζα – Λιόσια, προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Κάτω Αχαΐα – Πάτρα, Πάτρα – Ρίο, Διακοφτό – Καλάβρυτα, Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο, Βόλος – Μηλιές, εμπορευματικά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα, Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (εμπορευματικά δρομολόγια).
• Στις 27 Μαρτίου επανεκκινούν επιπλέον τα δρομολόγια του προαστιακού Αθήνα – ΣΚΑ – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο.
• Την 1η Απριλίου μπαίνουν τα δρομολόγια Intercity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (μόνο ένα πρωινό ζεύγος), του προαστιακού Θεσσαλονίκη – Λάρισα, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Λάρισα – Βόλος, Λαμία – Στυλίδα.
• Στις 6 Απριλίου, μετά την αξιολόγηση των συνθηκών, θα προστεθούν επιπλέον δρομολόγια Ιntercity, Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως) και εμπορευματικά δρομολόγια Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).
• Τέλος, στις 11 Απριλίου θα προστεθούν και τα υπόλοιπα δρομολόγια.
Η έναρξη των δρομολογίων θα συνοδευθεί με ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας τα οποία θα εφαρμοστούν μέχρι να παραδοθούν τα έργα αναβάθμισης όλου του δικτύου. Αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, 5 κλειστούς σταθμούς (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση), στελέχωση των ανοιχτών σταθμών με δύο σταθμάρχες, μείωση της ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση και στελέχωση όλων των προαστιακών συρμών με δύο μηχανοδηγούς και με έναν συνοδό. Παράλληλα, οι αμαξοστοιχίες Intercity για Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα στελεχωθούν με τρεις συνοδούς έναντι των δύο που υπάρχουν σήμερα.
Ανάμεσα στα μέτρα που ανακοινώθηκαν περιλαμβάνεται η σταδιακή εγκατάσταση από τη Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής της επικοινωνίας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας, τηλεδιοικητές), ενώ ψηλά στην ατζέντα βρίσκεται και η ολοκλήρωση της πρόσληψης του προσωπικού του ΟΣΕ για το έτος 2022, διαδικασία που είναι σε εκκρεμότητα. Σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, η έλλειψη του οποίου αποτελεί μια από τις παθογένειες του σιδηροδρόμου, από την υφιστάμενη προκήρυξη του 2022 ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε πως θα καλυφθούν και οι προγραμματισμένες προσλήψεις του 2023 για κομβικούς τομείς, όπως η συντήρηση, η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση, η ηλεκτροκίνηση, αλλά και για τεχνικό προσωπικό. Οσοι εργάζονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών θα παραμείνουν στη θέση τους, ενώ διερευνάται η ανανέωση συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
Υποδομές
Σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση των υποδομών, ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε την άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων, την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος για τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, αλλά και τη λειτουργία το συντομότερο δυνατό του συστήματος GSM-R στα τρένα. Στο μεταξύ, μόλις χθες η Hellenic Train ανακοίνωσε την ενεργοποίηση λεωφορειακών γραμμών για την εξυπηρέτηση του κοινού μέχρι να ανοίξει ο σιδηρόδρομος, την ώρα που οι επιβάτες ζητούσαν εδώ και μέρες τη δρομολόγηση λεωφορείων από την εταιρεία.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr