Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για το αλαλούμ που επικρατεί στον ΟΣΕ, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, την ώρα που ο χρόνος μετρά αντίστροφα για να παρουσιαστούν οι εμπλεκόμενοι ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή, αλλά και τις πληροφορίες να μιλούν για νέες διώξεις ατόμων, οι οποίοι συνέβαλαν με τις παραλείψεις ή τα λάθη τους στην εθνική τραγωδία.
Την Παρασκευή (17.03.2023), ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στον σταθμό Λάρισας, οι οποίοι ήδη διώκονται ποινικά με βαρύτατες κατηγορίες, αναμένεται να κληθούν σε απολογία. Το πιθανότερο είναι να ζητήσουν προθεσμία, προκειμένου να απολογηθούν.
Ο καθένας από την δικιά του την πλευρά, θα προσπαθήσει να αποποιηθεί το ενδεχόμενο τυχόν ευθυνών του και να υπεραμυνθεί της αθωότητάς του.
Επίσης, η Δικαιοσύνη ερευνά, πιθανές διώξεις και στους γιατρούς που χορήγησαν αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή του ΟΣΕ, μετά την τραγωδία, και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου.
Το… κοινό μυστικό για τις βάρδιες
Στο μεταξύ, μπορεί οι αποκαλύψεις -που έκανε χθες το newsit.gr γύρω από τις βάρδιες- να προκαλούν έκπληξη στο ευρύ κοινό, ωστόσο για τους σταθμάρχες στον ΟΣΕ της Λάρισας, ήταν ένα κοινό μυστικό καθώς, αν και δήλωναν ότι δούλευαν εννιάωρα, όπως αποδεικνύεται από τα έγγραφα – ντοκουμέντα που εξασφάλισε το newsit.gr τουλάχιστον δύο 24ώρα πριν από το τραγικό δυστύχημα, κανένας δεν φαίνεται να είχε παραμείνει για πάνω από οκτώ ώρες.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση το φύλλο παρουσίας σταθμαρχών, αλλά και τα ωράρια εργασίας τους που υπογράφεται από τον αρμόδιο επιθεωρητή, οι παρουσίες τους είναι εννιάωρες και χωρίζονται σε τρεις βάρδιες. Η πρώτη είναι από τις 06:00 έως τις 15:00, η δεύτερη από τις 14:00 έως τις 23:00 και η τρίτη από τις 22:00 έως τις 07:00.
Σύμφωνα, όμως, με τα στοιχεία του αρχείου του Γραφείου Κινήσεως του σταθμού της Λάρισας- τουλάχιστον για τις 27 και για τις 28 Φεβρουαρίου του 2023- οι σταθμάρχες φαίνεται να έφευγαν νωρίτερα.
Μάλιστα σε κατάθεσή του που έδωσε πριν από λίγες ημέρες συνταξιούχος σταθμάρχης του ΟΣΕ, που έχει διατελέσει και σταθμάρχης στη Λάρισα, ανέφερε χαρακτηριστικά όταν ερωτήθηκε για το αν υπάρχει κάποια προβλεπόμενη διαδικασία μεταξύ των αλλαγών της βάρδιας, ότι: “Όταν αλλάζει η βάρδια συντάσσεται ένα πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής που τηρείται στην υπηρεσία, το οποίο απαριθμεί ό,τι γίνεται εκείνη τη στιγμή στο σταθμό, δηλαδή τη στιγμή της παράδοσης, για να ενημερωθεί ο αναλαμβάνων την υπηρεσία σταθμάρχης και να αναλάβει την κυκλοφορία. Περιλαμβάνει επίσης το τελευταίο τρένο που αναχώρησε από τον παρόντα σταθμό και δεν έχει αφιχθεί στον επόμενο σταθμό, καθώς και το πρώτο τρένο που αναμένεται να αφιχθεί στον σταθμό.
Ερώτηση: Αν ένα τρένο έχει καθυστέρηση, ο σταθμάρχης στη βάρδια του οποίου έπρεπε να αφιχθεί το τρένο, έχει υποχρέωση να αναμείνει την άφιξη του τρένου ή μπορεί με τη λήξη της βάρδιας του να αποχωρήσει;
Απάντηση: με τη λήξη της βάρδιάς του αναχωρεί αλλά και η αλλαγή της βάρδιας γίνεται στο λεπτό. Απαιτείται και κάποιος χρόνος για να γίνει και η παραλαβή παράδοση. Όπως έχω πληροφορηθεί προκειμένου να γίνεται ομαλή παράδοση και παραλαβή, η βάρδια έχει παραταθεί κατά μία ώρα, με αποτέλεσμα κατά τον χρόνο αυτό να βρίσκονται στον σταθμό ταυτόχρονα δύο σταθμάρχες”.
Όπως ανακοίνωσε το απόγευμα της Τρίτης (14.03.2023) ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης, στις 22 Μαρτίου 2023 αρχίζουν ξανά τα δρομολόγια Αθήνα – Χαλκίδα και Αθήνα – Αεροδρόμιο, ενώ την 1η Απριλίου το Intercity θα αρχίσει ξανά το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
newsit