Επανεκκίνηση του αεροδρομίου Χίθροου μετά την πυρκαγιά
Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου επανέρχεται σήμερα, 22 Μαρτίου 2025, σε πλήρη λειτουργία, έπειτα από την πυρκαγιά που ξέσπασε σε κοντινό υποσταθμό του δικτύου ηλεκτροδότησης. Η φωτιά αυτή προκαλεί σοβαρές διακοπές στην ηλεκτροδότηση, με αποτέλεσμα να κλείσει ο μεγαλύτερος αεροπορικός κόμβος της Ευρώπης, προκαλώντας αναταραχή και χάος στις διεθνείς αερομεταφορές.
Αν και κάποιες πτήσεις πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Παρασκευής, 21 Μαρτίου 2025, η γενική αναστολή λειτουργίας του αεροδρομίου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας είχε σοβαρές συνέπειες. Ο Χίθροου εξυπηρετεί τον πέμπτο μεγαλύτερο αριθμό επιβατών παγκοσμίως, γεγονός που σημαίνει ότι χιλιάδες επιβάτες επηρεάστηκαν σοβαρά από την κατάσταση αυτή. Πολλοί μάλιστα αναγκάστηκαν να αναζητήσουν δωμάτια σε ξενοδοχεία ή να βρουν θέσεις σε άλλες πτήσεις.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο του αεροδρομίου, το προσωπικό κατέβαλε σπουδαία προσπάθεια προκειμένου να παράσχει βοήθεια στους επιβάτες που επλήγησαν: «Είχαμε εκατοντάδες επιπλέον συναδέλφους διαθέσιμους στους τερματικούς μας σταθμούς και προσθέσαμε πτήσεις στο σημερινό πρόγραμμα ώστε να διευκολύνουμε επιπλέον 10.000 επιβάτες που ταξιδεύουν μέσω του αεροδρομίου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, οι παράγοντες του ταξιδιωτικού κλάδου εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με το μέγεθος της οικονομικής ζημίας που ενδέχεται να προκύψει, καθώς και για το ποιος θα επωμιστεί το κόστος. Η ανησυχία αφορά την προοπτική οικονομικού πλήγματος που μπορεί να ξεπεράσει τις δεκάδες εκατομμύρια λίρες. Ερωτήσεις τίθενται σχετικά με το πώς τόσο κρίσιμες υποδομές κατάφεραν να καταρρεύσουν χωρίς να υπάρχουν εφεδρικά συστήματα για την υποστήριξή τους.
Ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), Γουίλι Γουάλς, δήλωσε: «Είναι ξεκάθαρη αποτυχία σχεδιασμού του αεροδρομίου». Το Χίθροου είχε προγραμματίσει να διαχειριστεί 1.351 πτήσεις χθες, εξυπηρετώντας 291.000 επιβάτες. Ωστόσο, πολλές πτήσεις εκτράπηκαν σε άλλα αεροδρόμια της Βρετανίας και της Ευρώπης, με αρκετές μεγάλες αποστάσεις να επιστρέφουν πίσω στο σημείο αναχώρησης λόγω των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν.
Οι ειδικοί στον τομέα των αερομεταφορών σημειώνουν ότι η τελευταία αναστάτωση σε τόσο μεγάλη κλίμακα έχει να κάνει με την ηφαιστειακή τέφρα από την Ισλανδία το 2010, όταν περίπου 100.000 πτήσεις καθηλώθηκαν στο έδαφος. Οι ερευνητές προειδοποιούν, επίσης, ότι κάποιοι επιβάτες που αναγκάστηκαν να προσγειωθούν σε άλλα αεροδρόμια της Ευρώπης ενδέχεται να αντιμετωπίσουν επιπλέον προβλήματα, καθώς δεν διαθέτουν τα απαραίτητα έγγραφα για να βγουν από τους χώρους τράνζιτ.
Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, δεν υπάρχει υποψία εγκληματικής ενέργειας σχετικά με την πυρκαγιά στο υποσταθμό ηλεκτροδότησης, ωστόσο οι έρευνες συνεχίζονται για να εξασφαλιστούν όλες οι λεπτομέρειες του περιστατικού.