Μία περίπου ώρα πριν δοθεί στη δημοσιότητα το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή «Συνδέσεις» τόνισε ότι αναμένει πρωτίστως τις συστάσεις που θα περιέχει το πόρισμα ώστε διαρκώς να ενισχύεται η ασφάλεια των μεταφορών.
«Να υπενθυμίσω απλώς γιατί είναι ουσιώδες για τη συζήτησή μας ότι μεταγενέστερα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών είχαμε και τις καταστροφές του «Ντάνιελ» και αντιλαμβάνεστε ότι για ένα σημαντικό κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, δεν υπάρχει επαρκές δίκτυο, σηματοδότηση και τηλε-διοίκηση», είπε ο κ. Σταϊκούρας, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ως το καλοκαίρι του 2026 θα έχει αποκατασταθεί.
Αυτά που είχαμε δεσμευτεί τα έχουμε υλοποιήσει για να καλύψουμε χρόνιες, διαχρονικές θα έλεγα, αδυναμίες του ελληνικού σιδηροδρόμου, είπε στη συνέχεια, συνοψίζοντας:
- Σηματοδότηση και τηλε-διοίκηση από τον Σεπτέμβριο του 2023 είχαμε σε όλο τον άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη 100% και εγκατεστημένο και λειτουργικό.
- Το κομμάτι από το πέρασμα του Ντάνιελ έχει μπει σε εργολαβία για να ετοιμαστεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026
- Οι εργαζόμενοι ανέρχονται σήμερα σε 1318 στον ΟΣΕ και επίκεινται 140 προσλήψεις τέλος Μαρτίου. Ακόμη 100 εξασφαλίστηκαν από το Υπουργείο Εσωτερικών
- Έχουν εξασφαλιστεί 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ ευρωπαϊκούς πόρους «για να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα και να αναβαθμιστούν οι σιδηροδρομικές υποδομές».
- Υπάρχει σχέδιο δράσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμφωνημένο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έτσι ώστε να αναλάβουμε ακόμα περισσότερες πρωτοβουλίες. για την εκπαίδευση του προσωπικού.
«Σήμερα είναι ασφαλέστερες οι μετακινήσεις από ότι ήταν πριν από τα Τέμπη»
Έχουμε τα συστήματα όπως υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη για να είναι ασφαλείς μετακινήσεις, είπε ο κ. Σταϊκούρας ενώ σχετικά με την «προειδοποιητική επιστολή της Κομισιόν», επανέλαβε ότι: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόνισε ότι δεν έχει εφαρμοστεί πλήρως η οδηγία του 2016, πιβεβαιώνοντας δηλαδή αυτό που λέει η ελληνική κυβέρνηση ότι τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι διαχρονικά. Δεν επιλύονται σε έξι μήνες, σε έναν χρόνο, σε ενάμιση χρόνο. Όμως υπάρχει ικανοποιητική πρόοδος και έχουμε συμφωνήσει μαζί τους στο επόμενο 1.5 έτος να ολοκληρώσουμε όλα αυτά που απαιτούνται για να έχουμε ενσωματωμένη πλήρως και την οδηγία του 2016. Αντιλαμβάνεστε συνεπώς ότι τους έχουμε απαντήσει πληρέστατα σε αυτό το οποίο ζήτησαν. Η επιστολή της Κομισιόν καταλήγει με το ουσιώδες, ότι έχουμε συμφωνήσει σε ένα σχέδιο δράσης το οποίο έχει ικανοποιητική πρόοδο στην υλοποίηση των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν.
Έχουν γίνει οι σχετικές συζητήσεις και διαβουλεύσεις με την Hellenic Train. Δεν θα πω κάτι άλλο πριν να έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα.», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Υπάρχουν και όρια στην αθλιότητα»
«Θα περιμένουμε το πόρισμα της ελληνικής Δικαιοσύνης», επανέλαβε ο κ. Σταϊκούρας τονίζοντας ότι «ειδικά αυτή την περίοδο απαιτείται ενσυναίσθηση, απόλυτος σεβασμός στους συγγενείς των θυμάτων, σοβαρότητα και ψυχραιμία και όχι κοινωνικοί αυτοματισμοί».
Πρώτα απ όλα μας κατηγορούσαν ότι δεν χρησιμοποιούμε μέσα μαζικής μεταφοράς και δεύτερη κατηγορία ήταν ότι το κάνουμε για επικοινωνιακούς λόγους. Τρίτη, ότι δήθεν ότι είχα πριβέ βαγόνι την Κυριακή που ταξίδεψα για το Λιανοκλάδι.
Θέλω να σας πω ότι έχω ταξιδέψει δύο φορές για το Λιανοκλάδι μέσα στον Φεβρουάριο, 8 Φεβρουαρίου και 23 Φεβρουαρίου. Στις 23 Φεβρουαρίου στο ίδιο βαγόνι ήταν άλλοι 15 επιβάτες και στις 8 Φεβρουαρίου ήταν άλλοι 32 επιβάτες. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία και ούτως ή άλλως για όσους έχουν ταξιδέψει με τρένο ξέρουν ότι τα βαγόνια επικοινωνούν μεταξύ τους. Δεν υπάρχει πριβέ. Όποιος θέλει μετακινείται από το ένα βαγόνι στο άλλο. Πρέπει άρα να υπάρχουν και όρια στην αθλιότητα», είπε ο κ. Σταϊκούρας.
Ερωτηθείς για το Μετρό, ο υπουργός είπε: «Πρόταγμά μας είναι να ενισχύσουμε τους συρμούς έτσι ώστε να έχουμε περισσότερα δρομολόγια για να μπορέσουμε έτσι να έχουμε λιγότερο συνωστισμό στους σταθμούς. Σε ό, τι αφορά τον κλιματισμό, δεν είναι κάτι που γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη, γιατί υπάρχουν και θέματα στατικότητας.
Γραμμή 1 – Ηλεκτρικός
Με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα από τον Νοέμβριο του 2025 μέχρι το τέλος του 2026., κάθε μήνα θα παραδίδεται ένας νέος συρμός στον ηλεκτρικό, έτσι ώστε από τους 22 συρμούς να γίνουν 31 οι αναβαθμισμένοι, στη γραμμή 1 που δεν έχει γίνει ανανέωση από το 2000, όπως είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Πήραμε 20 στους 52 συρμούς πριν από 20 χρόνια χωρίς κλιματισμό, το ίδιο έγινε στο σιδηρόδρομο και τώρα προσπαθούμε να καλύψουμε τα κενά του παρελθόντος, πρόσθεσε.
Αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε πολίτη να πάει στη διαδήλωση
Κλείνοντας ο κ. Σταϊκούρας ρωτήθηκε για τις κινητοποιήσεις της 28ης Φεβρουαρίου και απάντησε: «Σέβομαι απολύτως και είναι εύλογος ο προβληματισμός, η αγωνία, το αίτημα της κοινωνίας για αλήθεια και δικαιοσύνη.
Και επίσης είναι απολύτως ανθρώπινο, οι συμπατριώτες μας να κατεβαίνουν σε αυτές τις διαδηλώσεις έτσι ώστε να συμπαραστέκονται στους συγγενείς των θυμάτων. Από κει και πέρα υπάρχουν όρια, όταν κάποιοι πάνε να εργαλειοποιήουν ή με αθλιότητες να αξιοποιήσουν τέτοιες συγκεντρώσεις».
Πηγή: ΕΡΤΝews – Εκπομπή «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και την Κατερίνα Δούκα