Ψηφιακό Πελατολόγιο για τον Κλάδο των Αυτοκινήτων
Από σήμερα ξεκινά η πιλοτική λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου για τις επιχειρήσεις του κλάδου των αυτοκινήτων. Αυτό το καινοτόμο ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης θα παρακολουθεί τις συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο, καλύπτοντας τη διαδρομή από το συνεργείο έως το πάρκινγκ. Η πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο τη βελτίωση της διαφάνειας και τη διευκόλυνση των επαγγελματιών του κλάδου.
Η νέα εφαρμογή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στοχεύει στη ρύθμιση κάθε υπηρεσίας που σχετίζεται με την αγορά αυτοκινήτου. Μέσω της καταγραφής των πινακίδων κάθε πελάτη κατά την είσοδό του στην επαγγελματική εγκατάσταση, οι επιχειρηματίες θα έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν την επίσκεψη με την έκδοση αποδείξεων. Αυτό το σύστημα σκοπεύει να διευκολύνει τη διαδικασία των συναλλαγών και να ενισχύσει τον έλεγχο των φορολογικών υποχρεώσεων.
Το νέο σύστημα, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο, θα επιτρέπει στους επαγγελματίες να σκανάρουν την πινακίδα του οχήματος με το κινητό τους τηλέφωνο κατά την άφιξη και αποχώρηση από συνεργεία, πάρκινγκ, πλυντήρια ή εταιρείες ενοικίασης. Ο αριθμός κυκλοφορίας θα καταγράφεται αυτόματα στο ψηφιακό πελατολόγιο μέσω της εφαρμογής MyDATAapp. Με τη σάρωση της απόδειξης ή του τιμολογίου κατά την έξοδο, ο επαγγελματίας θα ενημερώνει το πελατολόγιο, ολοκληρώνοντας με επιτυχία τη συναλλαγή.
Αυτή η διαδικασία θα δώσει τη δυνατότητα στο φοροελεγκτικό μηχανισμό να παρακολουθεί τον αριθμό των πελατών και οχημάτων, συγκρίνοντας τα στοιχεία με τις εκδιδόμενες αποδείξεις μέσω της πλατφόρμας myDATA. Σε περίπτωση αποκλίσεων, οι αρμόδιοι φορείς θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρούν σε επιτόπιο έλεγχο.
Στο αρχικό στάδιο, οι επιχειρηματίες θα μπορούν να καταγράφουν τις πινακίδες μέσω του υπολογιστή τους, ενώ η ΑΑΔΕ θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τους πελάτες που εξυπηρετούνται, τις αποδείξεις που εκδίδονται και τα ποσά που εισπράττονται, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ που θα πρέπει να αποδοθεί.
Για τους επαγγελματίες, το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει έναν αυτοματοποιημένο τρόπο διαχείρισης των πελατών τους, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις. Αυτές οι προηγμένες λειτουργίες περιλαμβάνουν την καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, καθώς και την ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης διαδικασίας.
Ειδικές υποχρεώσεις για τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και τα συνεργεία περιλαμβάνουν τη δήλωση λεπτομερειών για κάθε όχημα στο ψηφιακό πελατολόγιο, όπως:
- Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
- Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
- Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
- Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
- Τόπος Παραλαβής Οχήματος
Αξιοσημείωτο είναι ότι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε άλλους κλάδους μέχρι το φθινόπωρο, περιλαμβάνοντας τομείς όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις (γη οι γάμοι, οι βαπτίσεις) και ο τουρισμός (ξενοδοχειακές υπηρεσίες), όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά αδήλωτων συναλλαγών. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να συμβάλλει στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στη δημιουργία ενός πιο διαφανούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Ρεπορτάζ: Κώστας Τσάβαλος