Εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου και Ενημέρωση από το Υπουργείο Οικονομικών
Από την 1η Ιουλίου, το ψηφιακό πελατολόγιο θα ισχύσει κανονικά και δεν προβλέπεται καμία παράταση, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος. Η δήλωση έγινε κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, και κυριάρχησε σε συζητήσεις περί των αντιδράσεων των εκπροσώπων των συνεργείων αυτοκινήτων, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν το νέο μέτρο.
Ο κ. Τσάπαλος τόνισε ότι υπάρχει κατανόηση για τυχόν τεχνικά προβλήματα που μπορούν να προκύψουν και υπογράμμισε ότι δεν θα επιβληθούν πρόστιμα σε περιπτώσεις όπου εντοπίζονται τέτοιες δυσκολίες στην αρχή. Έδωσε έμφαση στο στόχο της εφαρμογής του μέτρου: «Θέλουμε να εφαρμοστεί το μέτρο ώστε να περιορίσουμε τη φοροδιαφυγή και να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε αλλαγές στη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών. Χρειαζόμαστε σύγχρονες μεθόδους ελέγχου για την εξασφάλιση της διαφάνειας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Βρισκόμαστε εδώ για να λύσουμε όποια προβλήματα προκύψουν στον τομέα», πρόσθεσε, καλώντας τους επαγγελματίες να συνεργαστούν και να υιοθετήσουν το νέο σύστημα. «Σε περιπτώσεις που υπάρχουν τεχνικά ζητήματα, δεν θα δημιουργηθούν προβλήματα από την αρχή», σημείωσε.
Απλοποίηση της Διαδικασίας και Ψηφιακή Καταγραφή
Σχετικά με την απλοποίηση της διαδικασίας, ο κ. Τσάπαλος υποστήριξε ότι αυτή είναι ήδη απλοποιημένη συγκριτικά με τις παλαιότερες διαδικασίες, οι οποίες απαιτούσαν έγγραφη καταγραφή. «Πόσω μάλλον αν σκεφτούμε την προηγούμενη κατάσταση μέχρι το 2012, όπου οι καταγραφές γίνονταν με εγγραφές σε χαρτί. Τώρα, με το ψηφιακό πελατολόγιο, η κατάσταση έχει αλλάξει ριζικά», σημείωσε.
Ο εκπρόσωπος τόνισε ότι μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, η οποία διαχειρίζεται το ψηφιακό πελατολόγιο, οι επαγγελματίες μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία σε μόλις 40 δευτερόλεπτα. «Αυτή η γρήγορη καταγραφή θα διευκολύνει τη διαδικασία και θα εξοικονομήσει χρόνο», δήλωσε. «Κατανοούμε τις ανησυχίες των ελεύθερων επαγγελματιών, καθώς οι άνθρωποι της αγοράς έχουν καθημερινές απαιτήσεις και το κάθε λεπτό μετράει για αυτούς», είπε ο κ. Τσάπαλος, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο είναι πρόθυμο να ακούσει και να αποκριθεί στις ανάγκες τους.
Λειτουργία του Συστήματος και Καταγραφή Οχημάτων
Όσον αφορά τη λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου, ο κ. Τσάπαλος ανέφερε ότι κάθε συνεργείο διαθέτει προσωπικό που ασχολείται με τη γραφειοκρατία. «Σε κάθε κατάστημα υπάρχει κάποιος υπεύθυνος για την έκδοση αποδείξεων και τιμολογίων. Αυτός ο άνθρωπος θα αναλάβει και την καταγραφή στο ψηφιακό πελατολόγιο», ανέφερε.
Περιγράφοντας τη διαδικασία, τόνισε ότι όταν ένα όχημα εισέρχεται σε ένα συνεργείο, καταγράφεται η πινακίδα του, ο λόγος της επισκευής και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία με την καταγραφή του κόστους εργασιών κατά την έξοδο του οχήματος. «Αυτή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική για εμάς και για την ΑΑΔΕ», δήλωσε.
«Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε σε πραγματικό χρόνο την κίνηση στα συνεργεία και τον λόγο εισόδου των οχημάτων, καθώς και να πιέσουμε για περισσότερες εκδόσεις αποδείξεων», κατέληξε ο κ. Τσάπαλος. Μέχρι σήμερα, 4.000 συνεργεία και 1.100 γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων έχουν ήδη εγγραφεί στο ψηφιακό πελατολόγιο, με 185.000 καταγραφές να έχουν πραγματοποιηθεί σε τρεις μήνες πιλοτικής λειτουργίας.
«Τα νούμερα δείχνουν ότι η διαδικασία είναι απλή και εφικτή», δήλωσε κλείνοντας, επισημαίνοντας ότι αν η διαδικασία ήταν τόσο δύσκολη, δεν θα είχαν πραγματοποιηθεί τόσες πολλές καταγραφές.