Πρόκειται για συσκευές που λειτουργούν όπως ακριβώς και τα κινητά τηλέφωνα, τα οποία εκ κατασκευής είναι πιστοποιημένα να λειτουργούν σε δίκτυα GSM
Σοβαρά ερωτήματα για τη μη χρησιμοποίηση ακόμα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας του συστήματος ραδιοεπικοινωνίας GSM-R, με πρόσχημα δήθεν την έλλειψη πιστοποίησης των τερματικών συσκευών από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ανακύπτουν για όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων.
Οπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ», πρόκειται για συσκευές που λειτουργούν όπως ακριβώς και τα κινητά τηλέφωνα, τα οποία εκ κατασκευής είναι πιστοποιημένα να λειτουργούν σε δίκτυα GSM, χωρίς να απαιτούν οποιαδήποτε περαιτέρω (πέραν της εργοστασιακής) πιστοποίηση για να τεθούν σε λειτουργία, εφόσον καλύπτονται από το αντίστοιχο δίκτυο κεραιών.
Μέχρι πριν από λίγες μέρες, συνδικαλιστές της Hellenic Train δήλωναν κατηγορηματικά ότι ήταν απαραίτητη η πιστοποίηση των φορητών συσκευών GSM-R (των κινητών τηλεφώνων!) από τη ΡΑΣ, προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία πάνω στα τρένα, προσθέτοντας πως μόνο το παρατρόχιο σύστημα του GSM-R είναι πιστοποιημένο.
Εγκριση
Μάλιστα, η ίδια η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσαπαρίκου υποστήριζε δημοσίως ότι «μια τέτοια πιστοποίηση αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία που απαιτεί μήνες» (!) και πως η ΡΑΣ θα έκανε σημαντική προσπάθεια για να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση όσο το δυνατόν συντομότερα! Ετσι, όλοι περίμεναν την έγκριση της ΡΑΣ ώστε να μπουν σε λειτουργία από την Hellenic Train (και τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις) οι φορητές συσκευές GSM-R.
Ωστόσο, έγγραφα του Οργανισμού Σιδηροδρόμου της ΕΕ (ΕRΑ) προς τη ΡΑΣ και της ΡΑΣ προς την Hellenic Train και τον ΟΣΕ (στις 11 Απριλίου 2023) έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι «οι φορητές – κινητές συσκευές GSM-R δεν αποτελούν αντικείμενο έγκρισης για τη διάθεση οχημάτων στην αγορά» από τη ΡΑΣ!
Το ερώτημα που θέτουν σιδηροδρομικά στελέχη είναι γιατί η ΡΑΣ όλο αυτό το διάστημα – κατά το οποίο αναλώθηκε σημαντικός χρόνος εν αναμονή της πιστοποίησης των συσκευών – θεωρούσε υποχρεωτική την πιστοποίηση των φορητών συσκευών GSM-R και δεν έδινε την έγκρισή της για τη χρήση τους από τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις.
Πρόκειται, όπως διερωτώνται τα ίδια στελέχη, «για απλή ανεπάρκεια της ΡΑΣ ή σχετίζεται και με τα προβλήματα ετοιμότητας της Hellenic Train;» (ελλείψεις πιστοποιήσεων σε μηχανοδηγούς – συνοδούς, τρένα με βλάβες κ.λπ.).
Προς Κιάτο
Στο μεταξύ, μετ΄ εμποδίων εκτελούνται από τη Μεγάλη Παρασκευή τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας προς το Κιάτο! Συγκεκριμένα, σήμερα, τα τρένα από το Κιάτο και τα Μέγαρα δεν πηγαίνουν πλέον στον Πειραιά. Επίσης, οι επιβάτες από τον Πειραιά που κατευθύνονται προς το Κιάτο αναγκάζονται να κάνουν πληθώρα μετεπιβιβάσεων με χρονοβόρες αναμονές.
ΠΗΓΗ: in.gr