Οι διαδικτυακοί εγκληματίες προσπαθούν με κάθε τρόπο και μέσο να προσελκύσουν την προσοχή των υποψήφιων θυμάτων τους προκειμένου να αποκομίσουν οικονομικό όφελος.
Ήδη, από τα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου η Google έχει διαπιστώσει μεγάλη αύξηση στο traffic από τη διακίνηση emails. Καθώς το Gmail έχει περισσότερους από 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες και αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους πάροχους email παγκοσμίως αποτελεί ένα πρόσφορο έδαφος για διαδικτυακές απάτες.
Η Google σε post που έχει δημοσιεύσει στο επίσημο blog της αναφέρει πόσο σημαντικό είναι να διατηρεί τα email όλων μας ασφαλή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στα νέα Gmail features που έκαναν το επίσημο ντεμπούτο τους κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, οι χρήστες αναφέρουν 25% λιγότερες απάτες να φθάνουν στα inbox τους κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα της Χριστουγεννιάτικης περιόδου σε σύγκριση με πέρυσι. Εκατομμύρια πιθανώς επικίνδυνα emails έχουν μπλοκαριστεί πριν φθάνουν στο email σου, τονίζεται στην ανακοίνωση,
Η νέα τεχνολογία spam της Google για το Gmail
Η AI έχει αλλάξει και βελτιώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό το πως η ομάδα του Gmail προστατεύει δισεκατομμύρια inboxes χρηστών. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει ότι έχει αναπτύξει και εκπαιδεύσει πλήθος AI μοντέλων που βελτιώνουν σημαντικά την ασφάλεια του Gmail, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου large language model (LLM) που εκπαιδεύτηκε στο phising, στο malware και στο spam. Πετυχαίνοντας να εντοπίσει μοτίβα απάτης και με άμεση αντίδραση το εν λόγω LLM μπλοκάρει 20% περισσότερο spam σε σχέση με προηγούμενες εκδόσεις. Στην ουσία λειτουργεί σαν ένας μεγάλος επόπτης όλων των AI μέτρων που έχει διαθέσει η Google, αξιολογώντας εκατοντάδες πιθανές απειλές και μπλκάροντές τες και όλα αυτά μέσα σε δευτερόλεπτα.
Τα τρία είδη email που θα πρέπει να διαγράψεις άμεσα
Η πρόοδος όπως καταλαβαίνουμε του Gmail στην ανίχνευση απειλών είναι μεγάλη, ωστόσο την περίοδο των εορτών οι απειλές αυξάνονται ακόμη περισσότερο με την Google να έχει εντοπίσει ένα δεύτερο κύμα επιθέσεων που προσπαθεί νέα πράγματα εις βάρος των χρηστών. Συγκεκριμένα όλοι οι χρήστες θα πρέπει να διαγράψουν άμεσα αυτά τα τρία είδη emails:
- Απάτες με αποδείξεις: Η μέθοδος αυτή λειτουργεί απλά. Οι διαδικτυακοί εγκληματίες στέλνουν fake αποδείξεις σε ανυποψίαστα θύματα και ως εκ τούτου αυτά θεωρούν ότι υπήρξε κάποια χρέωση στη κάρτα τους. Παράλληλα με τηλέφωνα που συνοδεύουν το email προσπαθούν να κάνουν τους χρήστες να προβούν σε αμφισβητήσεις συναλλαγών ή τους ζητάν πληρωμή για επιστροφή χρημάτων.
- Απάτες με celebrities: Μηνύματα που δήθεν προέρχονται από γνωστά πρόσωπα και διασημότητες με άκρως επικίνδυνους σκοπούς. Στόχος τους να χτίσουν ένα επίπεδο εμπιστοσύνης και να ενθαρρύνουν τα θύματα να κάνουν δωρεές για καλό σκοπό κ.α.
- Απάτες εκβιασμού: Τα θύματα λαμβάνουν emails με πληροφορίες της διεύθυνσης του σπιτιού τους, ακόμη και με φωτογραφία της εισόδου του σπιτιού τους, ζητώντας χρήματα για να μην δημοσιεύουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και ύποπτη online δραστηριότητα την οποία δήθεν έχεις κάνει.
Τέλος σημειώνεται ότι γενικότερα οι απάτες προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα αίσθημα του κατεπείγοντος. Πάρε το χρόνο σου και μην κάνεις τίποτα, στη καλύτερη ρώτα ένα συγγενικό πρόσωπο με περισσότερη γνώση της τεχνολογίας τι μπορεί να συμβαίνει. Κάνε τη δική σου έρευνα online και μην πιστεύεις εύκολα μηνύματα με χρεώσεις στις κάρτες, δήθεν μπλοκαρισμένο ebanking κ.α. Μία καλή λύση είναι να μπεις απευθείας στις υπηρεσίες προκειμένου να διαπιστώσεις τι έχει συμβεί.