Υπογραφή Σύμβασης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης
Η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά, πραγματοποιήθηκε παρουσία του Πρωθυπουργού, σηματοδοτώντας μία σημαντική πρόοδο στην υλοποίηση ενός εκ των μεγαλύτερων έργων υποδομής στην Ελλάδα. Με αυτή την κινητοποίηση, μπαίνουμε σε μία νέα εποχή για τις οδικές μεταφορές στην Κρήτη, ενισχύοντας την ασφάλεια και την προσβασιμότητα στη νήσο.
Ο Πρωθυπουργός ανέφερε: «Επέμεινα ιδιαίτερα στον Υπουργό και στον παραχωρησιούχο να υπογράψουμε τη σύμβαση παραχώρησης την 9η Μαΐου, καθώς αυτή η ημερομηνία έχει μία ιδιαίτερη σημασία, είναι η Ημέρα της Ευρώπης. Είναι αξιέπαινο να θυμόμαστε ότι όλα τα μεγάλα έργα που δρομολογούμε, τόσο στην Κρήτη όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, συνδέονται με σημαντική ευρωπαϊκή συμμετοχή.»
Το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά είναι το μεγαλύτερο από τα τρία τμήματα της ενιαίας χάραξης του ΒόΑΚ και αναμένεται να αναβαθμίσει δραστικά την ασφάλεια των οδικών μεταφορών, προσφέροντας ταυτόχρονα άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις στις ανάγκες μετακίνησης και μεταφοράς.
Η Ταυτότητα του Έργου
Το νέο τμήμα του οδικού άξονα θα έχει μήκος περίπου 157 χιλιομέτρων, συνοδευόμενο από παράπλευρο οδικό δίκτυο, 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια, προσδιορίζοντας έτσι μία σταθερή ώρα ολοκλήρωσης που θα επιτρέψει στην τοπική κοινωνία να προετοιμαστεί για τις νέες συνθήκες.
Η σημαντική αυτή επιχειρηματική κίνηση υπογραμμίζει τη στρατηγική δέσμευση της κυβέρνησης για πρωτοβουλίες που προάγουν την ανάπτυξη. «Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχουμε κάνει απ’ το 2015. Σήμερα, η Ελλάδα είναι παράδειγμα προς μίμηση στη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών, και όσο καλύτερα πηγαίνουν τα οικονομικά μας, τόσο περισσότερο θα μπορούμε να επιστρέφουμε αυτό το πλεόνασμα στους πολίτες», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η κυβέρνηση σκοπεύει επίσης να προχωρήσει στις μελέτες για το τμήμα Παχιά Άμμος-Σητεία του ΒΟΑΚ με στόχο να διασφαλιστεί η ολοκληρωμένη και ασφαλής σύνδεση σε όλο το μήκος του άξονα. Κατά την περιοδεία του στο Ηράκλειο, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε τα Πεζά, όπου συνομίλησε με κατοίκους και συμμετείχε σε συμβολικές δράσεις, όπως το άναμμα ενός κεριού στην τοπική εκκλησία.
Η ολοκλήρωση του φράγματος της Πλακιώτισσας στη Μεσαρά αποτελεί επίσης μέρος μιας εκτενούς στρατηγικής για τη διαχείριση των υδάτων της Κρήτης. «Αυτό το έργο ξεκίνησε το 2007 και χαίρομαι που τώρα ολοκληρώνεται, επιτρέποντάς μας να προχωρήσουμε άμεσα στη δημοπράτηση δικτύων που θα αρδεύσουν περίπου 30.000 στρέμματα παραγωγικής γης», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
Σημαντική είναι και η ανακοίνωση ότι 5.000 φοιτητές που επιλέξουν την Κρήτη για τις σπουδές τους θα έχουν πρόσβαση σε σύγχρονες φοιτητικές εστίες που θα κατασκευαστούν στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο, ενισχύοντας την εκπαίδευση και την ανάπτυξη του νησιού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΒΟΑΚ έχει χαρακτηριστεί ως «αυτοκινητόδρομος του τρόμου», εξαιτίας της υψηλής επικινδυνότητας του και των εκατοντάδων θανάτων σε τροχαία. Για παράδειγμα, στο ύψος του Καβρού Αποκόρωνα, οι τουρίστες και οι ντόπιοι αναγκάζονται να διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο χωρίς τις απαραίτητες διαβάσεις. Οι μαρτυρίες αναδεικνύουν τη δραματική κατάσταση: «Αίσχος, δεν ξέρεις τί να κάνεις, να πας από εδώ, να πας από εκεί», λέει κάτοικος της περιοχής.
Στον κόμβο του Καβρού δεν υπάρχουν ούτε διαβάσεις ούτε φωτεινοί σηματοδότες για τους πεζούς, με αποτέλεσμα η πρόσβαση στην παραλία και τα τοπικά καταστήματα να είναι επικίνδυνη. Ο Αποκόρωνας Χανίων είναι γνωστός για τον παλιό σχεδιασμό του δρόμου, που χρονολογείται από τη δεκαετία του ΄60 και ελάχιστες αερογέφυρες. Οι τοπικές αρχές προγραμματίζουν να κατασκευάσουν νέες υπέργειες και υπόγειες διαβάσεις, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια για τους διαβάτες.