Κατ’ οίκον Διανομή Φαρμάκων: Μια Νέα Υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ
Η νέα πρωτοβουλία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υγειονομικής Περίθαλψης (ΕΟΠΥΥ) για την κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων έρχεται να καλύψει μια σημαντική ανάγκη που αφορά την ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση στις φαρμακευτικές αγωγές. Όπως δήλωσε η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, αυτή η υπηρεσία θα προσφέρει τη δυνατότητα στους ασθενείς να λαμβάνουν τα φάρμακά τους χωρίς ταλαιπωρία, γραφειοκρατικά εμπόδια και περιττές μετακινήσεις. Η υπηρεσία θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 16 Ιουνίου.
Εύκολη Διαδικασία Αίτησης
Η διαδικασία για να επωφεληθεί κάποιος από την κατ’ οίκον διανομή είναι απλή. Ο ασθενής θα υποβάλει την αίτησή του ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, υπάρχει δυνατότητα χρήσης γραφείου εξυπηρέτησης στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ή τηλεφωνικής υποστήριξης μέσω του αριθμού 1 81 81. Αυτή η υπηρεσία θα διαχειρίζεται την αίτηση του ασθενούς, ενώ για την εκτέλεση απαιτείται μόνο ηλεκτρονική συνταγή και άυλη γνωμάτευση.
Η υπηρεσία αυτή θα είναι διαθέσιμη σε όλους τους ασθενείς ανεξαρτήτως της πάθησής τους και της φαρμακευτικής τους αγωγής. Η κ. Καρποδίνη σημείωσε ότι πάνω από 120.000 ασθενείς επωφελούνται κάθε μήνα από την υπηρεσία αυτή, με το 41% των ασθενών να αντιμετωπίζουν σοβαρές χρόνιες παθήσεις όπως ογκολογικές ασθένειες, νευρολογικές παθήσεις και άλλες.
Διαδικασία Παράδοσης και Ενημέρωση
Η παράδοση των φαρμάκων θα πραγματοποιείται εντός 24-48 ωρών από την υποβολή της αίτησης. Το αίτημα του ασθενούς θα ενεργοποιείται 10 ημέρες πριν από την λήξη των φαρμάκων του, επιτρέποντας του να συμπληρώσει την αίτηση εγκαίρως. Σε περίπτωση καθυστέρησης ή έλλειψης φαρμάκου, η κ. Καρποδίνη διαβεβαίωσε ότι στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ δεν υπάρχουν ελλείψεις, καθώς οι υπάρχουσες διαδικασίες εξασφαλίζουν επαρκή αποθέματα.
Για όσους προτιμούν την παραλαβή των φαρμάκων τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, παραμένει η δυνατότητα να επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Ο ασθενής μπορεί να δηλώσει επιθυμία αποστολής των φαρμάκων ή εξουσιοδότησης άλλου προσώπου να παραλάβει τα φάρμακά του με μία απλή δήλωση στην αίτησή του.
Ασφάλεια και Διαχείριση Προβλημάτων
Η κ. Καρποδίνη υπογράμμισε τη σημασία της ασφάλειας κατά τη διαδικασία μεταφοράς και παράδοσης των φαρμάκων. Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει πιλοτικά εδώ και ένα χρόνο για συγκεκριμένες παθήσεις και εφαρμόζεται με πιστοποιημένα πρωτόκολλα. Για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ασφαλή διακίνησή τους, οι φαρμακευτικές αγωγές παραδίδονται από πιστοποιημένους συνεργάτες.
Σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος ή παρανόησης, οι ασθενείς μπορούν να επικοινωνούν με το call center στο 1 81 81 και να επιλύσουν άμεσα τυχόν ζήτημα. Η διοικήτρια επεσήμανε ότι η ψηφιοποιημένη διαδικασία ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες λαθών, προσδιορίζοντας ότι σπάνια συμβαίνει η έλλειψη ενός φαρμάκου.
Αυτή η νέα υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ αναμένεται να διευκολύνει την καθημερινότητα πολλών ασθενών, προσφέροντας τους τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στα φάρμακά τους με τρόπο που σέβεται την αξιοπρέπειά τους.