Δικαιώματα καταναλωτών κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας έχει σκοπό να ενημερώσει τους καταναλωτές σχετικά με τα δικαιώματά τους κατά τη διαδικασία κράτησης καταλύματος, έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν σωστές επιλογές και να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς άγχη ή απρόοπτα.
Υποχρεώσεις Ξενοδόχων και Καταλυμάτων
Κάθε ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης τουριστικού καταλύματος υποχρεούται να τηρεί ορισμένες βασικές απαιτήσεις:
– Είναι υποχρεωμένος να διαθέτει τα διαθέσιμα δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη, εξασφαλίζοντας ίσες ευκαιρίες στους καταναλωτές.
– Οφείλει να παρέχει όλες τις ανέσεις και τις υπηρεσίες που έχει διαφημίζει, όπως πισίνες, αθλητικές δραστηριότητες, διαδίκτυο, κλιματισμό και χώρους στάθμευσης.
– Πρέπει να απαντά εντός 3 ημερών σχετικά με την αποδοχή ή την απόρριψη της κράτησης, εξασφαλίζοντας έτσι την ενημέρωση του πελάτη.
– Σε κάθε δωμάτιο θα πρέπει να υπάρχει πινακίδα, θεωρημένη από την Αστυνομία, που να αναφέρει ολοκληρωμένα τις τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος). Αυτό επιτρέπει στους καταναλωτές να γνωρίζουν ακριβώς το κόστος της διαμονής τους.
Προκαταβολή Κράτησης και Πολιτική Ακύρωσης
Αναφορικά με την προκαταβολή για κράτηση καταλύματος, αν ο ξενοδόχος ζητήσει προκαταβολή, αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του συνολικού κόστους διαμονής ή να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία άφιξης, ο πελάτης δικαιούται την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.
Προθεσμίες Ακύρωσης και Επιστροφές
Η χρονική στιγμή που πραγματοποιείται η ακύρωση της κράτησης είναι καθοριστική. Συγκεκριμένα, αν η ακύρωση γίνει:
– τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία άφιξης, ο πελάτης δεν θα επιβαρυνθεί οικονομικά και θα έχει δικαίωμα επιστροφής του συνόλου της προκαταβολής.
– σε διάστημα μικρότερο από 21 ημέρες πριν την συμφωνημένη ημερομηνία, θα χρειαστεί να καταβληθεί το 50% του συνολικού ποσού που θα κατέβαλε ο πελάτης αν δεν ακύρωνε, ενδεχομένως επιβαρύνοντας έτσι την οικονομική του κατάσταση σε αυτές τις περιπτώσεις.