Εξελίξεις σχετικά με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την Παιδεία
Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη, αναφέρθηκε στις Πανελλαδικές εξετάσεις κατά τη διάρκεια συνέντευξης της στο EΡTNews στην εκπομπή «Συνδέσεις». Ήταν σε θέση να αναδείξει την ανάγκη για αναγκαίες αλλαγές και υλοποίηση νέων σχεδιασμών στον τομέα της Παιδείας.
Σύμφωνα με την υπουργό, οι μαθητές θα περιμένουν με ανυπομονησία την ανακοίνωση των βαθμολογιών τους, η οποία θα γίνει στα τέλη Ιουνίου, προκειμένου να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους. Υπογράμμισε ότι έχει υπάρξει σημαντική εξέλιξη, καθώς πλέον οι μαθητές μπορούν να υποβάλουν τις προτιμήσεις τους αμέσως μετά την ανακοίνωση των βαθμών τους. «Αυτό αποτελεί μία αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν και δείχνει την προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στις σύγχρονες ανάγκες», σημείωσε.
Η κ. Ζαχαράκη παρατήρησε ότι οι μαθητές κάνουν πλέον πιο στοχευμένες και συνειδητές επιλογές, χάρη στις οικογενειακές συζητήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, σχετικά με τις σπουδές τους αλλά και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που τα ενδιαφέρουν. Η υπουργός επεσήμανε ότι οι ενημερώσεις για τα αποτελέσματα θα ξεκινήσουν στις αρχές Ιουλίου, ώστε οι μαθητές να μπορούν να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους μέχρι τα μέσα του μήνα. Στις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής, επιτρέποντας στους μαθητές να πληροφορηθούν σε ποια σχολή και με ποια προοπτική μπορούν να φοιτήσουν.
Δημοφιλείς Σχολές και Νέες Ευκαιρίες
Κατά την συζήτηση για τις σχολές που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση, η υπουργός αναφέρθηκε στους τομείς της Πληροφορικής και των Μηχανικών, όπου παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον. Αναγνώρισε επίσης ότι οι παραδοσιακές σχολές, όπως αυτές της Ιατρικής και της Νοσηλευτικής, παραμένουν πάντα περιζήτητες. «Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα στρέφουν τους μαθητές προς νέες, καινοτόμες προσεγγίσεις και τμήματα», παρατήρησε.
Επιπλέον, τόνισε ότι τα αιτήματα για την ίδρυση νέων τμημάτων με καινοτόμο προσανατολισμό εξετάζονται σχολαστικά από την ανεξάρτητη αρχή. Συζητώντας για τις μελλοντικές αλλαγές στις Πανελλαδικές εξετάσεις, ανέφερε τη σημασία της συζήτησης σε επίπεδο υπερκομματικό. Αυτή η ειλικρινής συζήτηση θα συμπεριλάβει όλες τις κομματικές παρατάξεις και θα αναδείξει τις προτεραιότητες και τα συμφέροντα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Προοπτικές του Εθνικού Απολυτηρίου
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η υπουργός πρόσθεσε ότι υπάρχει συζήτηση γύρω από την πιθανότητα δομής ενός Εθνικού Απολυτηρίου για τους μαθητές, ειδικά για τη φετινή χρονιά των μαθητών της δευτέρας λυκείου, διαβεβαιώνοντας ότι θα συνεχιστεί η διαδικασία των εξετάσεων. «Η σκέψη είναι να εξετάσουμε εναλλακτικές μεθόδους αξιολόγησης, που να ελαχιστοποιούν το άγχος των μαθητών», ανέφερε η υπουργός.
Η πολιτική ηγεσία είναι αφοσιωμένη στη αναζήτηση εναλλακτικών προσεγγίσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα, όπως γίνεται σε άλλες χώρες. Ανάμεσα στις προτάσεις είναι η ένταξη του μέσου όρου των επιδόσεων των μαθητών από προηγούμενες χρονιές, ώστε να μην εξαρτάται αποκλειστικά η προσβασιμότητά τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τις εξετάσεις. «Αυτό απαιτεί συζητήσεις και προετοιμασία», ανέφερε, ανοίγοντας το δρόμο για ανοικτές παρεμβάσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Καινοτόμες Στρατηγικές στην Εκπαίδευση
Η υπουργός ενημέρωσε επίσης ότι έχουν γίνει προσπάθειες για την επιμόρφωση σχολείων που κατατάσσονται ως πρότυπα ή καλλιτεχνικά και ότι οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ήδη σε προγράμματα επιμόρφωσης στον τομέα των Διεθνών Βαθμίδων. «Η εφαρμογή του προγράμματος ΙΒ είναι μία σημαντική πρόκληση που απαιτεί προγραμματισμό και κατάλληλη προετοιμασία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές», τόνισε.
Η συνεχής βελτίωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί προτεραιότητα, με το Υπουργείο να προγραμματίζει να ενισχύσει σημαντικά τα δημόσια πανεπιστήμια μέσα από νέες χρηματοδοτήσεις, για την άμεση βελτίωση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επιλέγουν ανάμεσα σε περισσότερες επιλογές σπουδών, κάτι που ενισχύει την εκπαιδευτική τους εμπειρία.
Η κ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου” έχει ήδη υλοποιηθεί σε περισσότερα από 430 σχολεία, με στόχο την ανακαινίση των υποδομών τους το καλοκαίρι. Η αναβάθμιση των σχολείων περιλαμβάνει τη δημιουργία προσβάσιμων χώρων για παιδιά με αναπηρίες, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν αξέχαστες και ισότιμες μαθησιακές εμπειρίες.