By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Reading: ChatGPT: Τεμπελιά και Εκπαίδευση στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης
Share
Notification Show More
Latest News
2e0ccfdd1e0790a58396ac03aba35193
Λευκός Οίκος: Διαψεύδει αναφορές περί μεταφοράς εμπλουτισμένου ουρανίου από το Ιράν πριν τις στρατιωτικές επιθέσεις των ΗΠΑ
ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ab87d75b5267a4ba66ff30587fd7d9e8
Σύλληψη του ηγέτη της συμμορίας Los Choneros: Νέα διαστάσεις στην ασφάλεια του Ισημερινού
ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
D894d92804abd0e7af469912bebb6c18
Κατασκευή νέου κέντρου κράτησης μεταναστών με αλιγάτορες στη Φλόριντα: Μια γκροτέσκα προσέγγιση στην πολιτική μετανάστευσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Eec5903552d17acbeaeea3a5bd683a2f
Πυρκαγιά σε διαμέρισμα στο Μενίδι με μικρές υλικές ζημιές χωρίς τραυματισμούς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
4b6c92daaaf8dcd64576f80785efe2c8
Μαρίν Λεπέν: Προτείνει τον Ζορντάν Μπαρντελά για την Προεδρία εν όψει των εκλογών του 2027 στην Γαλλία
ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ > ΚΟΣΜΟΣ > ChatGPT: Τεμπελιά και Εκπαίδευση στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΣΜΟΣΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ChatGPT: Τεμπελιά και Εκπαίδευση στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Oμάδα Σύνταξης Κ
Last updated: 2025/06/24 at 8:47 ΜΜ
Oμάδα Σύνταξης Κ 1 ημέρα ago
Share
23605e53243dc1c7cc1812b35f0403d3
SHARE
Κοινοποίηση

Η Επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση

Από την εμφάνιση του ChatGPT σχεδόν πριν από τρία χρόνια, το εργαλείο αυτό έχει προκαλέσει έντονο δημόσιο διάλογο σχετικά με τη χρησιμότητά του στην εκπαίδευση. Ενώ ορισμένοι το θεωρούν ένα πολύτιμο βοήθημα στη διαδικασία μάθησης, άλλοι εκφράζουν ανησυχίες ότι μπορεί να μας κάνει τεμπέληδες και επιφανειακούς.

Contents
Η Επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ΕκπαίδευσηΕυρήματα της Μελέτης του MITΕπαναξιολόγηση της Χρήσης της Τεχνητής ΝοημοσύνηςΑναγκαία Στρατηγική για την Εκπαίδευση

Η κύρια ανησυχία αφορά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), η οποία έχει συνδεθεί με πολυάριθμους κινδύνους, όπως η «πνευματική οκνηρία», που απειλεί την ικανότητα κριτικής σκέψης των μαθητών. Εάν οι μαθητές στηριχτούν σε εργαλεία ΤΝ από πολύ νωρίς, υπάρχει ο κίνδυνος να μην αναπτύξουν θεμελιώδεις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Μια πρόσφατη μελέτη του MIT επιβεβαίωσε αυτές τις ανησυχίες, αναφερόμενη σε πιθανά αποτελέσματα όπως το «γνωσιακό χρέος» και την πιθανή μείωση των μαθησιακών δεξιοτήτων.

Ευρήματα της Μελέτης του MIT

Σε αυτή τη μελέτη, 54 ενήλικες ηλικίας 18 έως 38 ετών κλήθηκαν να συγγράψουν τρεις εκθέσεις με τη βοήθεια του ChatGPT, με τη χρήση μηχανών αναζήτησης ή αποκλειστικά βασιζόμενοι στις γνώσεις τους. Οι ερευνητές παρακολούθησαν τη γνωσιακή δραστηριότητα μέσω εγκεφαλικών κυμάτων και ανάλυσης των κειμένων. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι οι συμμετέχοντες που χρησιμοποίησαν το ChatGPT παρουσίασαν χαμηλότερη εγκεφαλική εμπλοκή και δυσκολεύτηκαν να θυμηθούν τα κείμενά τους, αναφέροντας ότι δεν ταυτίζονταν πλήρως με τα γραπτά τους.

Σε μια από τις τελευταίες δοκιμές του πειράματος, οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν ρόλους: αυτοί που είχαν γράψει τις εκθέσεις χωρίς τη βοήθεια της ΤΝ χρησιμοποίησαν το ChatGPT και το αντίστροφο. Όταν η ομάδα που εξαρτήθηκε από την ΤΝ ανακλήθηκε να γράψει χωρίς υποστήριξη, παρουσίασε σημαντικά χαμηλότερη απόδοση σε σχέση με την προηγούμενη τους προσπάθεια—μια εντυπωσιακή υποβάθμιση συγκριτικά με την ομάδα που δεν είχε χρησιμοποιήσει το ChatGPT. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτό αποδεικνύει ότι η παρατεταμένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να δημιουργήσει «γνωσιακό χρέος», καθώς η ικανότητα αυτονομίας και γύρω από τη σκέψη προοδευτικά μειώνεται.

Επαναξιολόγηση της Χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αξιολογώντας τα παραπάνω ευρήματα, προκύπτει η απάντηση στην ερώτηση αν η χρήση της ΤΝ μας καθιστά πιο «χαζούς». Πολλές από τις παρατηρούμενες διαφορές είναι πιθανόν να σχετίζονται με τον σχεδιασμό της μελέτης. Οι συμμετέχοντες που δεν έλαβαν βοήθεια κατά τη διάρκεια όλων των εκθέσεων είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη διαδικασία, με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοσή τους—ένα φαινόμενο γνωστό ως «επίδραση της εξοικείωσης». Η ομάδα που χρησιμοποίησε το ChatGPT κλήθηκε να γράψει χωρίς βοήθεια μόνο μία φορά, χωρίς προηγούμενη εξάσκηση ή προετοιμασία, γεγονός που αναμφισβήτητα επηρεάζει τα αποτελέσματα.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες που χρησιμοποιούσαν την ΤΝ εκμεταλλεύτηκαν αυτό το εργαλείο με μεγαλύτερη αποδοτικότητα, πιθανώς επειδή είχαν απομνημονεύσει τις πληροφορίες από τα προηγούμενα κείμενά τους και γνώριζαν πώς να χρησιμοποιήσουν την ΤΝ να υποστηρίξει τη διαδικασία τους.

Αναγκαία Στρατηγική για την Εκπαίδευση

Με δεδομένο ότι η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται, είναι απαραίτητο να επαναστατούν τα εκπαιδευτικά συστήματα σε σχέση με τη χρήση της ΤΝ. Όταν οι αριθμομηχανές εισήχθησαν τη δεκαετία του 1970, οι εξετάσεις έγιναν πιο απαιτητικές ώστε να διατηρηθεί το επίπεδο δυσκολίας. Σήμερα, ωστόσο, η εκπαιδευτική αξιολόγηση δεν έχει προσαρμοστεί κατάλληλα στην τεχνητή νοημοσύνη. Οι μαθητές εκτελούν τις ίδιες εργασίες και από την ίδια βάση κριτηρίων. Η ΤΝ ενδέχεται να υποβοηθήσει την «τεμπελιά», αν οι εκπαιδευτικές προσεγγίσεις δεν αλλάξουν.

Η ΤΝ μπορεί να αξιοποιηθεί για την εκτέλεση σύνθετων έργων, όπως η συγγραφή ενός λεπτομερούς σχεδίου μαθήματος, που θα αξιολογηθεί προφορικά για την παιδαγωγική του αξία. Αυτό απαιτεί αναγκαία επαναστατική σκέψη και εκπαιδευτικές στρατηγικές που θα διδάξουν στους μαθητές πώς να χρησιμοποιούν τα εργαλεία της ΤΝ για τη δική τους ανάπτυξη.

Πώς να εκμεταλλευτούμε σωστά την Τεχνητή Νοημοσύνη

Αναγκαίο είναι να κατανοήσουμε ότι οι σημερινοί και μελλοντικοί μαθητές πρέπει να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη. Ωστόσο, η ΤΝ αλλάζει τη σημασία αυτών των εννοιών. Η συγγραφή ενός κειμένου με κλασικές μεθόδους δεν αποτελεί πλέον αποκλειστική απόδειξη κριτικής σκέψης, όπως και η εκτέλεση μακροσκελών μαθηματικών πράξεων δεν υποδηλώνει πάντα μαθηματική επάρκεια. Το σημαντικό είναι να μάθουμε πότε και πώς να χρησιμοποιούμε τις δυνατότητες της ΤΝ, και ποια καθήκοντα μπορούμε να αναθέσουμε σε αυτήν, καθώς και ποια ζητούν ανθρώπινη προσφορά.

Oμάδα Σύνταξης Κ 24/06/2025
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article 2716c3f348e9eb814b50b459616bd708 Η Μεταμόρφωση της Ευρώπης: Οι Επιπτώσεις της Πολιτικής του Τραμπ στην Ήπειρο
Next Article 2ff39d55e70a70f56bccc002215fd96c Κρεμλίνο: Η Νέα Στρατηγική του ΝΑΤΟ και η Δαιμονοποίηση της Ρωσίας για την Αύξηση των Αμυντικών Δαπανών
Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?