Ανακοινώθηκαν από τα υπουργεία Πολιτισμού και Παιδείας οι συνθέσεις των ομάδων εργασίας που θα επεξεργαστούν θέματα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων, αντικείμενο των τριών ενδεκαμελών ομάδων –θέατρο, χορός, μουσική– είναι η εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων για την ανάληψη «κοινής νομοθετικής πρωτοβουλίας των συναρμόδιων υπουργείων για τη δημιουργία δημόσιας πανεπιστημιακού επιπέδου σχολής στις παραστατικές τέχνες», ενώ η ομάδα εργασίας της μουσικής θα έχει ως έργο και την «εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων για τη διαμόρφωση εθνικού πλαισίου ωδειακής εκπαίδευσης». Στην ομάδα του χορού θα συμμετέχει και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργος Κουμεντάκης, ενώ και οι τρεις ομάδες προβλέπεται να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους έως τις 31 Μαρτίου.
Η δημιουργία των τριών ομάδων είχε εξαγγελθεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με πρόσφατη ανάρτησή του, όπως εξάλλου και η δημιουργία πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδών παραστατικών τεχνών, αλλά και οι δύο νομοθετικές ρυθμίσεις που εξαιρούν από το προεδρικό διάταγμα 85/2022 τις προσλήψεις καλλιτεχνών στο Δημόσιο και επεκτείνουν νομοθετικά στους δήμους τη χρήση ειδικού μισθολογίου για τους καλλιτέχνες, με αποδοχές που θα καθορίζονται από κοινή υπουργική απόφαση. Οι δύο ρυθμίσεις κατατέθηκαν το βράδυ της Δευτέρας στη Βουλή, ώστε να συζητηθούν ενδεχομένως και την Πέμπτη.
Από τη μεριά τους, τα σωματεία των καλλιτεχνών παραμένουν αμετακίνητα στην απόφασή τους να απεργήσουν σήμερα και αύριο. Σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος-Ακροάματος υπογραμμίζει ότι ο προσδιορισμός των αμοιβών των καλλιτεχνών με κοινές υπουργικές αποφάσεις σημαίνει ότι οι αμοιβές αυτές «δεν θα καθορίζονται από συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αλλά από την εκάστοτε κυβέρνηση».
Μιλώντας, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου, Βασίλης Παρασκευόπουλος, εξέφρασε την ανησυχία ότι τελικά θα επέλθει ακόμη και μείωση αμοιβών σε καλλιτέχνες που θα απασχολούνται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ενώ αναλύοντας περαιτέρω τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ειδικά οι μουσικοί και η ωδειακή εκπαίδευση, τόνισε ότι «η ίδρυση μιας ακόμη πανεπιστημιακής σχολής δεν λύνει κάποιο πρόβλημα στη μουσική εκπαίδευση».
Η ζήτηση για την εκμάθηση μουσικών οργάνων, εξήγησε ο κ. Παρασκευόπουλος, καλύπτεται κυρίως από τα 727 ωδεία της χώρας, με τους αποφοίτους τους να είναι κάθε χρόνο περίπου 700, τη στιγμή που εκείνοι των αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων (π.χ. του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, του Ιονίου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) είναι μερικές δεκάδες. Την ίδια ώρα, τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα δεν μπορούν να στελεχωθούν εύκολα από μουσικούς, καθώς αυτοί συνήθως δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο πανεπιστημιακό τίτλο, αλλά εκείνον του ωδείου. Μια λύση σε αυτό το ζήτημα, κατέληξε ο κ. Παρασκευόπουλος, αλλά και σε εκείνο της διαβάθμισης των ωδείων, θα ήταν (εκτός από την κατάταξή τους στη βαθμίδα της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) να δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους τους να αντιστοιχίσουν, μέσα από επιπλέον κύκλους μαθημάτων και με συγκεκριμένα κριτήρια των πανεπιστημίων και των συναρμόδιων υπουργείων, τους τίτλους σπουδών τους με πανεπιστημιακούς.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr