Συντριβή αεροσκάφους Air India: Ανατρεπτική προκαταρκτική έκθεση
Στην προκαταρκτική έκθεση σχετικά με τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India στις 12 Ιουνίου, επισημαίνεται ότι μόλις λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του, οι διακόπτες παροχής καυσίμου και των δύο κινητήρων του αεροπλάνου μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας στη θέση διακοπής. Η διάρκεια της πτήσης πριν από τη συντριβή ήταν περίπου 30 δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με την αναφορά, όταν το αεροσκάφος έφτασε στην μέγιστη καταγεγραμμένη ταχύτητά του, οι διακόπτες παροχής καυσίμου για τον Κινητήρα 1 και τον Κινητήρα 2 άλλαξαν από τη θέση RUN στη θέση CUTOFF το ένα μετά το άλλο, εντός ενός δευτερολέπτου.
Αγωνία στο πιλοτήριο
Η ξαφνική διακοπή της παροχής καυσίμου προκάλεσε έντονο πανικό στους πιλότους του αεροπλάνου. Καταγράφηκε στην συνομιλία του πιλοτηρίου, ο ένας πιλότος να ρωτά τον άλλο γιατί σταμάτησε την παροχή, με τον άλλον να απαντά ότι δεν προχώρησε σε αυτή τη διακοπή. Αυτή η διαφωνία υποδεικνύει τις συνθήκες που επικρατούσαν εκείνες τις κρίσιμες στιγμές.
Παρά τις προσπάθειες επανεκκίνησης της παροχής καυσίμου, μόνο ένας από τους κινητήρες μπόρεσε να λειτουργήσει, όμως αυτό δεν απέτρεψε την μοιραία πτώση του αεροπλάνου. Ένα σήμα κινδύνου «mayday» εστάλη λίγο πριν από τη συντριβή, η οποία είχε τραγικές συνέπειες, οδηγώντας στο θάνατο 242 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και 19 άτομα στο έδαφος.
Η απογοήτευση των οικογενειών
Ένας από τους θρήνους των συγγενών των θυμάτων, ο Ιμτιγιάζ Άλι, του οποίου ο αδελφός, η σύζυγός του και τα δύο παιδιά του σκοτώθηκαν στην τραγωδία, αναρωτήθηκε πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχουν προειδοποιήσεις για τέτοιες καταστάσεις. Εξέφρασε την απογοήτευσή του όσον αφορά την προκαταρκτική έκθεση, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις.
Αν και αυτή η έκθεση είναι μόλις το πρώτο βήμα σε μια εκτενή έρευνα, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου ένα χρόνο, μετά την ανάλυση των δεδομένων των δύο μαύρων κουτιών του Boeing. Το αεροσκάφος κατευθυνόταν προς το Λονδίνο και συνετρίβη σε πυκνοκατοικημένη περιοχή της Ινδίας.
Δηλώσεις και εικάσεις
Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας, Κιντζαράπου Ραμ Μόχαν Ναϊντού, τόνισε ότι τα ευρήματα της έκθεσης είναι προκαταρκτικά και προειδοποίησε να μην βιαστούν οι υπεύθυνοι να εξάγουν συμπεράσματα. Ήδη έχει αποκλειστεί η πιθανότητα ταυτόχρονης βλάβης και στους δύο κινητήρες, ενώ διεθνείς εμπειρογνώμονες δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο δολιοφθοράς.
Επιπλέον, η συγκεκριμένη αναφορά ανατρέπει την κυρίαρχη θεωρία που ήθελε την πτώση του αεροσκάφους να έχει προκληθεί από πρόσκρουση σε πουλί, υποδεικνύοντας ότι οι συνθήκες του ατυχήματος πιθανότατα να είναι διαφορετικές.
Αυτή η τραγωδία είναι το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες, με αποτέλεσμα 260 θανάτους, αφού το αεροπλάνο προσέκρουσε σε πυκνοκατοικημένη περιοχή.
Στοιχεία για την πτήση και τα θύματα
- Η πτήση 171 της Air India είχε προορισμό το Λονδίνο και συνετρίβη ελάχιστα μετά την απογείωση, με 241 από τους 242 επιβαίνοντες να χάνουν τη ζωή τους.
- Το αεροσκάφος Boeing 787-8 Dreamliner έδωσε σήμα κινδύνου πριν από τη συντριβή, όταν έπεσε σε κτίριο που χρησιμοποιούνταν ως χώρος διαμονής γιατρών.
- Ο μοναδικός επιζών, ένας Βρετανός υπήκοος, δήλωσε ότι δεν μπορεί να πιστέψει πως κατάφερε να σωθεί.
- Στο αεροσκάφος επέβαιναν 169 Ινδοι, 53 Βρετανοί, επτά Πορτογάλοι, ένας Καναδός και 12 μέλη του πληρώματος.
- Η έρευνα για τα αίτια της συντριβής έχει ήδη ξεκινήσει από το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) της Ινδίας.