Διερεύνηση των αιτίων της συντριβής του Boeing 787 Dreamliner της Air India
Η έρευνα σχετικά με τα αίτια της συντριβής του Boeing 787 Dreamliner της Air India που σημειώθηκε τον Ιούνιο στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας, με απολογισμό 260 θύματα, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κάμπελ Γουίλσον, τόνισε σε εσωτερικό του υπόμνημα, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα, ότι δεν είναι σωστό να βγάζει κανείς πρώιμα συμπεράσματα. Αυτή η αναγγελία ήρθε μετά την έκδοση της προκαταρκτικής έκθεσης από τους ερευνητές.
Σύμφωνα με αυτή την προκαταρκτική έκθεση, υπήρχε σύγχυση στο πιλοτήριο λίγο πριν την πτώση του αεροσκάφους, καθώς η παροχή καυσίμου στους κινητήρες φαίνεται να διακόπηκε λίγο μετά την απογείωση, προκαλώντας την τραγική κατάληξη.
«Η δημοσιοποίηση της έκθεσης αντιπροσωπεύει το σημείο εκκίνησης για εμάς, καθώς αρχίζουμε να συγκεντρώνουμε περαιτέρω πληροφορίες για το τι συνέβη. Αν και προσδιόρισε κάποιες λεπτομέρειες, δημιούργησε και περισσότερες απορίες», σημείωσε ο Γουίλσον.
«Η προκαταρκτική έκθεση δεν εντόπισε συγκεκριμένα αίτια ούτε έκανε οποιεσδήποτε συστάσεις, επομένως καλώ όλους να αποφεύγουν να καταλήγουν σε πρόωρα συμπεράσματα, καθώς η έρευνα είναι μακριά από την ολοκλήρωση», πρόσθεσε.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ και η Boeing έχουν ήδη δηλώσει ότι οι διακόπτες καυσίμου στα αεροσκάφη της βιομηχανίας είναι ασφαλείς, καθώς δόθηκαν ερωτήματα για την ασφάλεια τους από την προκαταρκτική έκθεση.
Ταυτόχρονα, το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας προγραμματίζει να δώσει εντολή σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας με αεροσκάφη Boeing να ελέγξουν τους διακόπτες καυσίμου, σύμφωνα με μια οδηγία της FAA από το 2018, αν και δεν έχει καθοριστεί κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τους ελέγχους.
Το χρονικό της συντριβής
Λίγο μετά την απογείωση, το Boeing 787 Dreamliner που αναχώρησε από την Αχμενταμπάντ με προορισμό το Λονδίνο, έχασε ώθηση και ύψος, οδηγούμενο τελικά στη συντριβή. Κατά την ανάλυση της έρευνας αποφασίστηκε ότι δεν υπήρξε μηχανική βλάβη ούτε πρόβλημα από πλημμελή συντήρηση, καθώς είχαν πραγματοποιηθεί όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες συντήρησης.
Η διερεύνηση της συντριβής διεξάγεται από την Υπηρεσία Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB), η οποία ανήκει στο ινδικό υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας.
Μετά το δυστύχημα, η Air India έχει υποβληθεί σε πολλαπλούς ελέγχους σε διάφορους τομείς προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η καλή κατάσταση του στόλου της.