By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Reading: Τέμπη: Τα κρίσιμα ερωτήματα της τραγωδίας και οι εκτιμήσεις για τα αίτια της έκρηξης
Share
Notification Show More
Latest News
B90e26631a14fec1eb15404b78667d96
Καλοκαίρι στο Αιγαίο: Βοριάδες και Τοπικές Καταιγίδες στα Ορεινά – Πρόγνωση από τον Παναγιώτη Γιαννόπουλο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙΡΟΣ
6b944c4a5c35c4b7f5b4ee5d0c9353e9
Πτώση 26,5% στον αριθμό των κενών θέσεων εργασίας σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ για το α’ τρίμηνο του 2025
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
6f47706f86ac3a1af4e4ffadef02020b
Ανοιχτές Αιτήσεις για τη Φιλοξενία Βρεφών-Νηπίων στους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ έως 19 Ιουνίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
9b1c3f3c05d967f4893d82951c277028
Εθνική Στρατηγική για τη Διαχείριση Υδάτων: Τρία Στάδια για την Αντιμετώπιση της Λειψυδρίας στον Πρωτογενή Τομέα
ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
C8911de51bb040738c0723c868765fb7
Μέση Ανατολή σε κρίση: Αντίκτυποι και ανησυχίες από την ισραηλινή κατοίκου στο ΕΡΤNews
ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ > ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ > Τέμπη: Τα κρίσιμα ερωτήματα της τραγωδίας και οι εκτιμήσεις για τα αίτια της έκρηξης
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ

Τέμπη: Τα κρίσιμα ερωτήματα της τραγωδίας και οι εκτιμήσεις για τα αίτια της έκρηξης

Δίκτυο Ενημέρωσης
Last updated: 2023/03/04 at 7:42 ΜΜ
Δίκτυο Ενημέρωσης 2 έτη ago
Share
Screenshot 2023 03 01 191438 3 1
SHARE
Κοινοποίηση

Εκτιμάται ότι αναφλέγησαν τα λάδια των φρένων, γι’ αυτό υπήρξε η έκρηξη μετά τη σύγκρουση

Contents
Τα «μαύρα κουτιά» των τρένων«Πρέπει να βρεθεί η αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών»

Κρίσιμα ερωτήματα για την «αλυσίδα των λαθών» που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη, όπως επίσης και μια εξήγηση για την έκρηξη που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, έθεσε ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας.

Το πρώτο ερώτημα που έθεσε, μιλώντας στην ΕΡΤ, είναι κατά πόσο ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε ότι η εμπορική αμαξοστοιχία κινείτο στην ίδια γραμμή με το IC62. «Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια», σημείωσε ο κ. Γκλαβόπουλος.

Δεύτερον, σύμφωνα με τον ίδιο, βλέποντας την κονσόλα του, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων, δηλαδή ότι πάνε για σύγκρουση. «Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει», είπε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, ανέφερε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων πρέπει να απαντήσει σε μία σειρά ερωτημάτων, καθώς εκείνη ελέγχει, συγκεντρώνει και ασχολείται με προβλήματα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Hellenic Train και όποιων άλλων εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό έργο της χώρας.

Τα «μαύρα κουτιά» των τρένων

Ο κ. Γκλαβόπουλος έδωσε έμφαση και στα «μαύρα κουτιά» των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα και τις διάφορες συνομιλίες που γίνονταν μεταξύ μηχανοδηγού και σταθμάρχη. Το πρόβλημα, βέβαια, είναι ότι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, τα «μαύρα κουτιά» είναι πιθανό να έχουν καταστραφεί.

Όπως εξηγεί: «Το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί, υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, “βγάλε το ταχογράφου και πες μας τι γράφει”. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες κατά την εξαγωγή του ταχογράφου, αν μπορεί να γίνει, και κατά την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου – που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ- ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».

Τι προκάλεσε την έκρηξη
Όσον αφορά στο «μανιτάρι» ύψους δεκάδων μέτρων που σηκώθηκε μετά την έκρηξη, ο δικαστικός πραγματογνώμονας εξέφρασε με μεγάλη βεβαιότητα ότι υπήρξε ανάφλεξη των λαδιών που ρυθμίζουν το σύστημα φρένων.

«Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση όταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά», σημείωσε.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες της ΕΡΤ, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες.

Με τη μετωπική σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν αυτό το τεράστιο μανιτάρι

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις έρευνες της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό.

«Πρέπει να βρεθεί η αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών»

Μιλώντας για το «ανθρώπινο λάθος», ο κ Γκλαβόπουλος κατέληξε λέγοντας: «Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί. Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα».

Δίκτυο Ενημέρωσης 04/03/2023
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article 3547181 1 960x600 Θεσσαλονίκη: Συνελήφθησαν δύο νεαροί που λήστευαν επιβάτες λεωφορείων
Next Article 2023 03 02t071527z 11558877 rc2jlz9ojk2f rtrmadp 3 greece trains crash 960x600 Τραγωδία στα Τέμπη: Νέα προθεσμία έλαβε ο σταθμάρχης – Την Κυριακή η απολογία του
Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?