By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Reading: Τέμπη: Τα «πέντε γιατί» για τη σιδηροδρομική τραγωδία
Share
Notification Show More
Latest News
B90e26631a14fec1eb15404b78667d96
Καλοκαίρι στο Αιγαίο: Βοριάδες και Τοπικές Καταιγίδες στα Ορεινά – Πρόγνωση από τον Παναγιώτη Γιαννόπουλο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙΡΟΣ
6b944c4a5c35c4b7f5b4ee5d0c9353e9
Πτώση 26,5% στον αριθμό των κενών θέσεων εργασίας σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ για το α’ τρίμηνο του 2025
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
6f47706f86ac3a1af4e4ffadef02020b
Ανοιχτές Αιτήσεις για τη Φιλοξενία Βρεφών-Νηπίων στους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ έως 19 Ιουνίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
9b1c3f3c05d967f4893d82951c277028
Εθνική Στρατηγική για τη Διαχείριση Υδάτων: Τρία Στάδια για την Αντιμετώπιση της Λειψυδρίας στον Πρωτογενή Τομέα
ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
C8911de51bb040738c0723c868765fb7
Μέση Ανατολή σε κρίση: Αντίκτυποι και ανησυχίες από την ισραηλινή κατοίκου στο ΕΡΤNews
ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΕΛΛΑΔΑ > Τέμπη: Τα «πέντε γιατί» για τη σιδηροδρομική τραγωδία
ΕΛΛΑΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τέμπη: Τα «πέντε γιατί» για τη σιδηροδρομική τραγωδία

admin
Last updated: 2023/03/10 at 3:38 ΜΜ
admin 2 έτη ago
Share
Eev25 010323 treno 6 1024x682
SHARE
Κοινοποίηση

Σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση – ανάλυση του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη έχει προχωρήσει ο Διομήδης Σπινέλλης, καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Contents
Πώς δεν θα επαναληφθεί άλλη τέτοια τραγωδίαΓια τη μέθοδο των «Five Whys»

Ο καθηγητής είχε, μάλιστα, κάνει ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, αναφέροντας: «Δεν χωράει το μυαλό μου αυτό που συνέβη στα Τέμπη».

Στη συνέχεια επισημαίνει ότι προσπάθησε να αποτυπώσει τις σκέψεις του για τα αίτια του δυστυχήματος με τη μέθοδο «Five whys» σε μορφή χαρτογράφησης του μυαλού (mind map). Μάλιστα, ζήτησε από τους φίλους του στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης να κάνουν παρατηρήσεις στα δικά του συμπεράσματα, έτσι ώστε να τις ενσωματώσει.

Ολόκληρο το διάγραμμα και τις επεξηγήσεις του, μπορεί να το δείτε εδώ 

Πώς δεν θα επαναληφθεί άλλη τέτοια τραγωδία

Ο καθηγητής παρουσίασε τα συμπεράσματά του σε συνέντευξη που έδωσε σήμερα στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις».

«Θα πρέπει να δούμε τα προβλήματα σε βάθος ώστε να αποφευχθεί η επανάληψη μιας παρόμοιας τραγωδίας όπως και άλλες […], οι οποίες πιθανώς να μην είναι στον σιδηρόδρομο. Μπορεί να είναι σε ένα κτίριο δημόσιο, το οποίο έχει κλειστές εξόδους κινδύνου, μπορεί να είναι σε ένα γήπεδο στο οποίο ο κόσμος δεν έχει εκπαιδευτεί το πώς να τον διακινούν κατάλληλα. Μπορεί να είναι σε έναν αυτοκινητόδρομο, σε ένα τούνελ στο οποίο τρέχουμε με υπερβολική ταχύτητα, σε ένα λεωφορείο που οδηγός του έχει πιει», είπε ο κ. Σπινέλλης.

Ο κ. Σπινέλλης σημείωσε ότι «έχει εντοπίσει 60 περίπου αιτίες οι οποίες διακλαδώνονται, ξεκινώντας από το δυστύχημα και πολλές από αυτές καταλήγουν σε κοινά στοιχεία, όπως ένα έλλειμμα διοίκησης».

Ο πρώην γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων στο υπουργείο Οικονομικών (2009-2011) υποστήριξε ότι η χώρα δεν έχει προχωρήσει σε διοικητικές μεταρρυθμίσεις, είπε ότι μπορούν οι υπάλληλοι να φεύγουν από το πόστο τους χωρίς τίποτε να συμβαίνει, ενώ αναφέρθηκε στην αναξιοκρατία, στο εάν βρίσκονται οι πλέον κατάλληλοι στις θέσεις που πρέπει, καθώς και στο παρωχημένο μοντέλο διοίκησης.

Σχετικά με την αδιαφάνεια που υπάρχει ο καθηγητής επισήμανε ότι η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δεν έχει ακόμα δημοσιεύσει την έκθεση για το 2021.

Για το χειρόγραφο πρόγραμμα βαρδιών στον σιδηρόδρομο, στο οποίο όπως φάνηκε έγιναν παρεμβάσεις, τόνισε ότι «το θέμα είναι ποιοι είναι στις διοικητικές θέσεις, ποιες προτεραιότητες έχουν και τι δυνατότητες έχουν για να μπορέσουν να τα κάνουν αυτά».

Ζητούμενο, επισήμανε ο καθηγητής, είναι το πόσο χρόνο θέλει μια δημόσια υπηρεσία να κάνει έναν δημόσιο οργανισμό για να κάνει τον διαγωνισμό που χρειάζεται.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν αρκεί η ψηφιακή πρόοδος, κατακρίνοντας την αναξιοκρατία και τις θεσμικές παρεμβάσεις πολιτικών και ιδιωτών.

Μιλώντας για τους χαμηλούς οικονομικούς πόρους που διαθέτουμε ως χώρα στις σιδηροδρομικές μεταφορές εξέφρασε την άποψη ότι «ο προϋπολογισμός για τη συντήρηση μοιάζει να μην υπάρχει. Περιμένουμε χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υπάρχουν πολλά, αλλά δεν φτάνουν. Πρέπει να βάζουμε και εμείς από τον προϋπολογισμό μας. Οπότε υπάρχουν και τέτοιου είδους προβλήματα και μια έλλειψη γενικότερα σαν χώρα κουλτούρας ασφάλειας».

Όπως εξήγησε ο κ. Σπινέλης στο σχεδιάγραμμα των «Five Whys» για τα Τέμπη, η συλλογιστική του αφορά τα εξής ερωτήματα:

  • Γιατί θρηνούμε τον θάνατο 56 συνανθρώπων μας στα Τέμπη; Διότι τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση. Γιατί βρέθηκαν τα τρένα στην ίδια γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση; Διότι ο σταθμάρχης έστειλε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου.
  • Γιατί ο σταθμάρχης έστειλε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου; Διότι δεν έδωσε εντολή στον κλειδούχο να θέση το κλειδί στη σωστή θέση.
  • Γιατί δεν έδωσε εντολή στον κλειδούχο να θέση το κλειδί στη σωστή θέση; Διότι η συγκεκριμένη θέση δεν είχε στελεχωθεί κατάλληλα κ.λ.π.

Για τη μέθοδο των «Five Whys»

Η συγκεκριμένη μέθοδος, σύμφωνα με τον καθηγητή, δείχνει τον τρόπο του που πρέπει να ψάξουμε τις απαντήσεις, δίνοντάς μας σαφείς κατευθύνσεις.

«Ρωτώντας τουλάχιστον πέντε φορές “γιατί;”, κάθε φορά παίρνουμε και μια απάντηση, η οποία μάς “προχωράει” στη νέα ερώτηση. Στην πραγματικότητα, οι τουλάχιστον πέντε ερωτήσεις μπορεί να είναι και τρεις ή επτά, ανάλογα κάθε φορά με το μέγεθος και το βάθος του προβλήματος.

Η όλη ιδέα είναι ότι δεν σταματάμε στην πρώτη απάντηση. Η μέθοδος εξετάζει σύντομα αλλά ουσιαστικά, μέσα από όλες τις παραμέτρους, ένα πολυπλόκαμο ζήτημα. Η έμφαση δίνεται στο να βρούμε τη ρίζα του προβλήματος», είχε αναφέρει ο καθηγητής σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» λίγες ημέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

in.gr

admin 10/03/2023
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article ÍÏÓÏÊÏÌÅÉÏ ÐÁÉÄÙÍ ÁÃËÁÚÁ ÊÕÑÉÁÊÏÕ ΕΙΝΑΠ: Όχι στις μετακινήσεις ιατρών στα Παιδιατρικά Νοσοκομεία
Next Article 40423360b6524c609a16bf62c0a1b38f 1024x576 Βασιλιάς Κάρολος: Το δώρο στον αδελφό του Εδουάρδο
Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?