By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
internetika.grinternetika.gr
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Reading: «800 εκατ. για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα»
Share
Notification Show More
Latest News
E683f747ee213a2f783b7d7fda32a87d no watermark
Αντιδράσεις και Κριτική από την Αντιπολίτευση για τις Εξελίξεις στη Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Σινά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
7aa29f5836df51cb50fa5e4e3cf9105f no watermark
Πειραιάς: Εξαρθρώθηκε δίκτυο διακίνησης ναρκωτικών με 551 γραμμάρια κοκαΐνης και τέσσερις συλλήψεις
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
60071c1ac4da665994a467fe4cba5fe5
Αναγέννηση στη Δαδιά: Μια Οδύσσεια Ελπίδας Δύο Χρόνια Μετά την Καταστροφική Φωτιά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
C6f926879fe9ed658093e44f92f7dfad
«Καταστροφή στη Γάζα: Οι Αντίκτυποι της Συγκρουσης Ισραήλ-Χαμάς και η Θέση του Μακρόν»
ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
F19ccb2d0a5156dda90d59d0272513ff
Πολιτική Πολεμική για την Προανακριτική Επιτροπή στα Τέμπη: Η Νέα Αριστερά Αρνείται τη Συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΡΙΖΑ
Aa
internetika.grinternetika.gr
Aa
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • VIDEO
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Follow US
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
internetika.gr > ΡΟΗ ΝΕΑ > ΕΛΛΑΔΑ > «800 εκατ. για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα»
ΕΛΛΑΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«800 εκατ. για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα»

admin
Last updated: 2023/03/13 at 1:17 ΜΜ
admin 2 έτη ago
Share
Aa18yecl
SHARE
Κοινοποίηση

Σχεδόν 800 εκατούρια ευρώ για τους ελληνικούς σιδηροδρόους έχει διαθέσει σε ενισχύσεις η Ευρωπαϊκή Ενωση, σύφωνα ε τα στοιχεία που παρουσίασε αναλυτικά στην Κ εκπρόσωπος της Κοισιόν. Τα πρώτα ποσά για την τοποθέτηση του περιβόητου συστήατος ERTMS στην Ελλάδα διατέθηκαν ήδη από το 2000. Ο εκπρόσωπος υποστηρίζει ότι έχει υπάρξει συνεχής στήριξη με χρηματοδοτήσεις από την Eνωση και τονίζει με νόημα ότι, παρ’ όλες τις προσπάθειες για προσαρμογή της χώρας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, το δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής στην Ελλάδα εξακολουθεί να ανήκει και να διοικείται από πλήρως κρατικές εταιρείες.

Eχει υπάρξει συνεχής στήριξη από την Ε.Ε. με χρηματοδότηση για νέες επενδύσεις, ωστόσο υπάρχει ακόμη ανάγκη για βελτίωση των ελληνικών σιδηροδρομικών γραμμών, σημειώνει ο εκπρόσωπος. Στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η ελληνική κυβέρνηση εντόπισε την ανάγκη βελτίωσης της υποδομής και της διαχείρισης αυτής ως προτεραιότητα, καθώς έχει αναγνωρίσει τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαχείριση των σιδηροδρομικών έργων και έχει συμφωνήσει σε μια σειρά μεταρρυθμίσεων για τα επόμενα χρόνια, προσθέτει.

Από το 2014 μέχρι σήμερα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο έχουν εκταμιευθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση 697,3 εκατ. ευρώ. Επιπροσθέτως, από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν εκταμιευθεί ακόμη 87,8 εκατ. ευρώ στη μορφή συγχρηματοδότησης με την Ελλάδα. Θα ακολουθήσουν ακόμη 130 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και 50 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Το δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής στην Ελλάδα εξακολουθεί να ανήκει και να διοικείται από πλήρως κρατικές εταιρείες, τονίζει με νόημα.

Τα ευρωπαϊκά κονδύλια για τον ελληνικό σιδηρόδρομο προκύπτουν από τρεις βασικές πηγές: Πακέτο Πολιτικής Συνοχής, Μηχανισμός Συνδέοντας την Ευρώπη, Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο επιμερισμός των ποσών, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε εκπρόσωπος της Κομισιόν στην Κ, έχει ως εξής:
• Το Πακέτο Πολιτικής Συνοχής της Ε.Ε. συγχρηματοδοτεί την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του κύριου σιδηροδρομικού άξονα της Ελλάδας, δηλαδή Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (ΠΑΘΕ-Π), συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος σηματοδότησης και επικοινωνιών ERTMS, από το 2000. Στις προγραμματικές περιόδους 2000-2006 και 2007-2013, περίπου 52,3 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της εθνικής συνεισφοράς) επενδύθηκαν σε σιδηροδρομικές γραμμές και συστήματα επικοινωνίας. Στην προγραμματική περίοδο 2014-2020 διατέθηκαν επιπλέον 57,3 εκατ. ευρώ – μέχρι το τέλος του 2022 είχε δηλωθεί στην Επιτροπή ποσό αποζημίωσης 30,5 εκατ. ευρώ.

• Το ελληνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) προβλέπει ότι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα έχει εγκατασταθεί πλήρως στο δίκτυο ΠΑΘΕ-Π έως το τέλος του 2023, δέσμευση που θα εξεταστεί στο πλαίσιο του 5ου αιτήματος πληρωμής. Ως μέρος του δεύτερου αιτήματος πληρωμής βάσει του σχεδίου, η ελληνική κυβέρνηση ψήφισε νόμο τον Οκτώβριο με αντικείμενο αφενός την παροχή πρόσθετων πόρων για τον ΟΣΕ (ιδιοκτήτη της υποδομής) και την ΕΡΓΟΣΕ (διαχειριστή της κατασκευής), αφετέρου τη βελτίωση της εστίασης και του συντονισμού των δύο εταιρειών με αποσαφήνιση των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων τους και τη βελτίωση της διακυβέρνησής τους. Ο ελληνικός προϋπολογισμός τον Δεκέμβριο διέθεσε επιπλέον 50 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση των σιδηροδρόμων από τον προϋπολογισμό των δημοσίων επενδύσεων. Επιπλέον 130 εκατ. ευρώ από τα κεφάλαια του RRF θα διατεθούν σε τρία έργα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την αναβάθμιση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής, με περισσότερα κονδύλια για τη χρηματοδότηση μακροπρόθεσμων έργων που προέρχονται από άλλα κονδύλια της Ε.Ε.

• Ο μηχανισμός CEF (Συνδέοντας την Ευρώπη) έχει υποστηρίξει 16 σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα, με συνολική χρηματοδότηση 697,3 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε. (CEF 1 και CEF 2 μαζί), από το 2014. Σχεδόν το 90% της χρηματοδότησης του CEF για την Ελλάδα έχει διατεθεί για σιδηροδρομικά έργα. Τα περισσότερα έργα και η μεγαλύτερη χρηματοδότηση διατέθηκαν για την αναβάθμιση και κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών. Η χρηματοδότηση για τη σιδηροδρομική διαλειτουργικότητα –ή αλλιώς ERTMS– είναι περίπου 2 εκατ. ευρώ (μεταξύ 2014-2020). Σημειωτέον, το τμήμα Πλατύ – Δομοκός αποτελεί μέρος του διαδρόμου Orient/East-Med εντός του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ), συνδέοντας μεγάλα τμήματα της Κεντρικής Ευρώπης με λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας, της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.

kathimerini.gr

admin 13/03/2023
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Epitheorisi ergasias socialmedia ai 13 3 2023 Social media και εργοδότες: Θεμιτή και κατοχυρωμένη η άρνηση του εργαζόμενου να εκτεθεί
Next Article Image002 Παρουσίαση του βιβλίου της Άντας Τσαρέα «Φόνοι και συνομωσίες στην Κωνσταντινούπολη»
Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

©INTERNETIKA.GR All Rights Reserved. DIGITAL CITIES IKE

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?