Ανατριχιαστικές Ανακαλύψεις στην Έρευνα για τη Συντριβή της Πτήσης 171 της Air India
Στη διάρκεια της προκαταρκτικής έρευνας για τη συντριβή της πτήσης 171 της Air India, μια τραγική καταστροφή που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, οι ερευνητές έκαναν μια ανατριχιαστική ανακάλυψη που ενισχύει τα μυστήρια γύρω από τις συνθήκες της πτώσης.
Σοκαριστική Συμπεριφορά Διακοπτών Καυσίμου
Λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, οι δύο διακόπτες ελέγχου καυσίμου του 12χρονου Boeing 787 Dreamliner μετακινήθηκαν απότομα στη θέση «διακοπής». Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή της ροής καυσίμου προς τους κινητήρες και την πλήρη απώλεια ισχύος. Η κίνηση αυτή είναι συνήθως εφικτή μόνο μετά την προσγείωση, κάτι που εγείρει πολλά ερωτήματα σχετικά με το πώς και γιατί συνέβη.
Ενδείξεις από το Πιλοτήριο
Η ηχογράφηση από το πιλοτήριο καταγράφει έναν πιλότο να ρωτάει τον συνάδελφό του γιατί έγινε η διακοπή, με τον άλλο από την πλευρά του να αντιτείνει ότι δεν το έκανε. Οι διακόπτες καυσίμου επαναφέρθηκαν σε κανονική θέση καθ’ οδόν, ενεργοποιώντας την αυτόματη επανέναρξη του κινητήρα. Στη στιγμή της συντριβής, ένας κινητήρας ανέκτασε ώθηση ενώ ο άλλος είχε ξανανάψει αλλά δεν είχε ακόμα επαναφέρει τη δύναμη.
Αναλύσεις και Δύσκολα Ερωτήματα
Η πτήση 171 της Air India παρέμεινε στον αέρα για λιγότερο από ένα λεπτό πριν συντριβεί σε πυκνοκατοικημένη περιοχή στο Αχμενταμπάντ, γεγονός που την καθιστά μία από τις πιο αινιγματικές αεροπορικές καταστροφές στην Ινδία. Οι ερευνητές κάνουν χρήση των συντριμμιών και των καταγραφέων του πιλοτηρίου για να διαλευκάνουν τα αίτια της τραγωδίας.
Η προπαρασκευασμένη έκθεση της έρευνας, η οποία περιλαμβάνει ειδικούς από την Boeing και την General Electric, μεταξύ άλλων, εγείρει πολλά ερωτήματα. Για παράδειγμα, οι διακόπτες καυσίμου διαθέτουν μηχανισμό ασφάλισης αλλά και σχεδιασμό που αποτρέπει τυχαία ενεργοποίηση – απαιτείται συγκεκριμένη κίνηση για να αποδεσμεύουν.
Πιθανές Καταστάσεις και Σενάρια
Είναι πασιφανές ότι η τυχαία ενεργοποίηση των διακοπτών φαντάζει απίθανη, θέτοντας τη σοβαρή υπόθεση ότι οι πιλότοι ή κάποια άλλο σύστημα θα μπορούσε να έχει προκαλέσει τη διακοπή. Ο πρώην ερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων, Σον Προυτσνίκι, αναρωτιέται αν η απόφαση αυτή ήταν αποτέλεσμα σύγχυσης ή σκοπιμότητας, αρνούμενος ότι υπήρξαν οποιεσδήποτε ανωμαλίες αναφοράς από τους πιλότους.
Άλλες Πτυχές και Πιθανές Αιτίες
Η μελέτη ανα reveals μια ενδιαφέρουσα πτυχή: τον Δεκέμβριο του 2018, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ εξέδωσε ένα ανακοινωθέν που τόνιζε ότι ορισμένοι διακόπτες καυσίμου στο Boeing 787 είχαν εγκατασταθεί με τη λειτουργία κλειδώματος απενεργοποιημένη. Ωστόσο, δεν θεωρήθηκε ότι συνιστούσε κίνδυνο για την ασφάλεια.
Αλλά η κρισιμότητα του θέματος έρχεται στο προσκήνιο, καθώς οι ερευνητές αναζητούν να αποσαφηνίσουν αν οι διακόπτες ενεργοποιήθηκαν λόγω προβλήματος με την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Εάν αυτό ισχύει, τότε η ασφάλεια του αεροσκάφους τίθεται σε άλλο επίπεδο ανησυχίας.
Ελπίδα για Απαντήσεις
Η προκαταρκτική έκθεση αναμένεται με ανυπομονησία από τις οικογένειες των θυμάτων, οι οποίοι εύχονται να αποκαλυφθούν περισσότερες λεπτομέρειες. Ο Ιμτιγιάζ Άλι, που έχασε μέλη της οικογένειας του, σχολίασε ότι η έκθεση φαινόταν σαν περιγραφή προϊόντος και ότι υπάρχει ακόμα ανησυχία για την έλλειψη λεπτομερειών που να επισημαίνουν την αιτία της πτώσης.
«Θέλουμε να μάθουμε ακριβώς τι συνέβη», δήλωσε ο Άλι, επισημαίνοντας τη συνεχιζόμενη αγωνία των οικογενειών των θυμάτων.