Του Γιώργου Χωραΐτη
Πολύς λόγος έχει γίνει σε σχέση με την θωράκιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ειδικότερα των λεωφορείων, με καινοτόμες τεχνολογίες αντιμικροβιακών προιόντων χαλκού. Στο πλαίσιο αυτού είχαν προκηρυχθεί σχετικοί δημόσιοι μειοδοτικοί διαγωνισμοί για την προμήθεια και την εγκατάσταση προιόντων χαλκού σε ειδικά φύλλα στις κοινόχρηστες επιφάνειες μέσα στα οχήματα, δηλαδή στις επιφάνειες με τις οποίες έρχεται σε επαφή το επιβατικό κοινό, καθώς και φίλτρων ιόντων χαλκού εντός των μονάδων κλιματισμού των οχημάτων.
Η αντιμικροβιακή δράση του χαλκού είναι γνωστό ότι παραμένει διαρκώς ενεργή, χωρίς να απαιτείται καθαρισμός των επιφανειών επί των οποίων εφαρμόζεται και έχει συνεχή και διαρκή αντιμικροβιακή δράση. Με τον τρόπο αυτόν παρέχεται διαρκής προστασία από ιούς, μικρόβια αλλά και από τον Sars Covid-19.
Το παράδοξο είναι ότι, αν και προκηρυχθήκαν σχετικοί μειοδοτικοί διαγωνισμοί για την τοποθέτηση των υλικών αυτών για να παρέχεται έτσι απόλυτη προστασία και με δεδομένο το γεγονός της αύξησης των κρουσμάτων, ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί αν και ο στόχος ήταν και η έγκαιρη πρόληψη και αποφυγή της διασποράς των ιών και των παθογόνων βακτηρίων που μεταδίδονται μέσω της αφής και του αέρα, συμπεριλαμβανομένου και του ιού Covid-19, και ο έλεγχος των λοιμώξεων.
Σύμφωνα με τις σχετικές πιστοποιήσεις, καθώς και κλινικές και εργαστηριακές μελέτες, το μικροβιακό φορτίο των ιών αυτών, μειώνεται στο ελάχιστο επί των επιφανειών του αντιμικροβιακού χαλκού (99%) οπότε και ο κίνδυνος μετάδοσής τους με αποτέλεσμα τον περιορισμό των μολύνσεων από αυτούς. Ενώ λοιπόν οι σχετικοί δημόσιοι μειοδοτικοί διαγωνισμοί έχουν ήδη προκηρυχθεί από το καλοκαίρι του 2022, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα κανένας από αυτούς.
Εύλογες λοιπόν απορίες γεννιούνται όπως σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαγωνισμοί, καθώς παρατηρείται ότι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Υγείας, λοιμώξεις και Covid 19 βρίσκονται σε μεγάλη έξαρση και μάλιστα έρχεται δύσκολος και βαρύς χειμώνας με μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων.
Ποιοι κρύβονται λοιπόν πίσω από τις καθυστερήσεις αυτές και τί όφελος έχουν σε βάρος της δημόσιας υγείας;
Πρέπει να υπάρξει εισαγγελική παρέμβαση και να διερευνηθεί το θέμα σε βάθος, ενώ τα ανωτέρω υλικά έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πολλές εγκαταστάσεις δημοσίων φορέων και οργανισμών όπως υπουργεία, νοσοκομεία κ.λ.π, γιατί ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί στα ΜΜΜ, όπου καθημερινά μπαινοβγαίνουν εκατομμύρια πολίτες διατρέχοντας άμεσο κίνδυνο μολύνσεων;
Τι απαντά σε όλα τα ανωτέρω το Υπουργείο Μεταφορών;
realnews.gr